Montserrat Capdevila Sabadell

Més tràmits des de casa i menys paperassa

  • Des de l’any passat es poden fer 110 tràmits des de la Seu Electrònica.

  • El consistori assegura que han pres mesures per estalviar més d’un milió a l’any.

El govern local assegura que durant l’any 2012 ha impulsat diverses mesures per simplificar els tràmits i facilitar la relació amb l’administració. Segons els seus càlculs, les mesures han permès a empreses i ciutadans un estalvi d’un milió d’euros a l’any.

Aquest estalvi estaria motivat per la reducció de desplaçaments o la reducció de còpies que cal presentar davant l’administració. El govern local assegura que en els últims anys han impulsat l’Oficina d’Atenció a l’Empresa i l’Autònom com una finestreta única, s’han eliminat tràmits i documents per demanar una llicència o subvenció i s’ha posat en marxa la Seu Electrònica. En aquest sentit, asseguren que continuaran treballant en aquest sentit, segons ha dit aquest dimecres la tinent d’alcalde de Promoció Econòmica, Montserrat Capdevila.

Més tràmits des de casa

El consistori assegura també que s’han millorat els punts d’Atenció Ciutadana i s’han ampliat les consultes i tràmits que es poden fer des de casa. De fet, l’any 2011 el servei d’Atenció Ciutadana va tenir més gestions per internet que en persona. Atenció Ciutadana té cinc punts presencials (Despatx Lluch, Creu de Barberà, Torre-romeu, Ca n’Oriac i Can Rull).

D’altra banda, l’any 2012 es va posar en marxa la Seu Electrònica, que permet fer 110 tràmits, una trentena dels quals són de resolució immediata.

Revisió d’ordenances

El govern local assegura que en els últims tres anys s’han revisat 61 ordenances i reglaments municipals. S’han canviat cinc ordenances i se n’han aprovat 10 noves que han derogat les antigues. Entre elles, les d’ocupació de via pública o edificació.

La ciutadania vol respostes més àgils

El consistori va enviar unes enquestes als representants del teixit social als consells de districte i als consells sectorials (salut, esport, educació…) per buscar fórmules de fer més fàcil els tràmits. Es van marcar quatre línies de millora: ampliar dies i hores per fer el tràmit, reduir tràmits inicials, reduir la documentació a aportar, reduir el termini de resposta.

Quatre de cada 10 enquestats van assenyalar que calia respondre de forma mès àgil. El 24 per cent prioritzaven la reducció de documentació. El 22 per cent optava per ampliar dies i hores, mentre que el 14 per cent prioritzava reduir tràmits associats.

Foto portada: Capdevila, presentant les actuacions. Autor: Aj.Sabadell.

Comments are closed.