Foto portada: la nova imatge.

La nova marca de la ciutat: ‘SABADELL és’

Un acte públic a la plaça Sant Roc ha servit aquest dijous per presentar la marca de la ciutat de Sabadell, a partir de la qual es vol desenvolupar un nou relat per a Sabadell.

La nova marca és ‘SABADELL és’ el resultat d’un seguit d’entrevistes i focus grups coordinadts per l’Escola de Disseny Industrial (ESDi) al llarg dels darrers mesos. En total, dels suggeriments ha sortit dossier de 1.000 pàgines amb opinions, suggeriments i idees sobre la ciutat”.

“Una marca, un logotip, ha d’expressar la identitat, la nostra. S’ha de convertir en un motor de promoció de la ciutat. Ha d’expressar l’essència del que som i del que volem ser”, ha assegurat l’alcalde, Maties Serracant. “Volem que Sabadell sigui una ciutat amb caràcter que no vol deixar d’aprofitar el que el nostre entorn ens ofereix sense diluir-nos-hi. Volem una ciutat singularitzada, amb identitat pròpia i per això hem cregut en la importància de desenvolupar una marca pròpia”, afegeix la tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Marisol Martínez.

De l’anàlisi han sorgit cinc eixos on Sabadell pot tenir oportunitats en els propers anys: ‘SABADELL és diversa i dinàmica’, ‘SABADELL és esport i cultura’, ‘SABADELL és innovació’, ‘SABADELL és sostenible’ i ‘SABADELL és diversitat i integració’.

Aquests eixos s’han transformat en una proposa d’imatges amb elements d’identitat per configurar la marca Sabadell. Té un logotip, un símbol i un símbol identificador.

El logotip, segons l’Ajuntament, vol transmetre sobrietat, elegància, moviment i inquietud. Es vol reforçar el concepte ‘aquí està Sabadell’ amb la utilització de les majúscules. La lletra a sense el símbol interior vol transmetre potència.

Per altra banda, el símbol de la nova marca són quatre requadres de diferents colors: vermell, groc, verd i blau. En conjunt, es volen remarcar conceptes com joventut i modernitat, present i futur o equilibri, entre altres referències per exemple a la bandera de Sabadell (verd i groc), la senyera (groc i vermell).

El símbol de la nova marca.
El símbol de la nova marca.

L’eslògan es pot adaptar a qualsevol àmbit de la ciutat: ‘SABADELL és’. L’Ajuntament destaca que una de les característiques de la nova marca és la seva versatilitat. L’Ajuntament manté que s’han definit solucions d’identitat per a cadascuna de les necessitats per facilitar que tothom qui ho desitgi pugui aplicar la nova marca de ciutat.

Foto portada: la nova imatge.