Autopista AP-7 al pas de Mollet del Vallès. Autor: Jorge Franganillo via Wikimedia Commons

ERC vol que l’Ajuntament s’impliqui per “no ampliar les tarifes” dels peatges l’AP-7 i l’AP-2

Esquerra Republicana (ERC) demana a l’Ajuntament que insti al govern espanyol a “no prorrogar la concessió de l’AP-7 entre Cambrils i la Jonquera, ni de l’AP-2”, amb el pretext de les pèrdues econòmiques generades per la crisi de la Covid-19. Tanmateix, el grup republicà exigeix a “no ampliar, en cap cas, les tarifes i preus dels peatges” de les dues vies ràpides abans que s’acabi la concessió vigent, l’1 de setembre del 2021. La moció republicana es debatrà a la Junta de Portaveus. 

ERC demana al govern municipal que reclami al govern espanyol que la concessió de l’AP-7 no s’allargui amb el pretext de la Covid-19 i que no s’ampliïn les tarifes dels peatges, abans que s’acabi la concessió, el dia 1 de setembre del 2021. El grup republicà assenyala que la finalització de la concessió de l’AP-7, en els trams de Tarragona i, també, de l’AP-2 fins a Saragossa; suposa una oportunitat per desfer l’embolic viari català i apostar un model sostenible en el qual els catalans no hagin de pagar ni via peatges, ni infraestructures.

“Sabadell ha d’alçar la veu davant del risc real que el govern espanyol prorrogui la concessió de l’AP-7 amb l’excusa de la Covid-19. Com a ciutat, no ens podem quedar muts: hem d’exercir el lideratge que ens correspon i exigir al govern espanyol que aixequi les barreres del gran corredor del Vallès i del Principat quan toca: d’aquí a deu mesos”, assenyala el regidor d’Esquerra Republicana, Santi Valls.

El govern espanyol ha autoritzat per decret llei que les concessionàries puguin demanar una pròrroga dels contractes de concessió per compensar les pèrdues ocasionades per la Covid-19, mesures que reclamaven empreses concessionàries com Arbertis.  A Catalunya, aquesta mesura podria afectar a les concessions del tram d’AP-7 comprès entre Cambrils i La Jonquera i del tram de l’AP-2 entre el Vendrell i Lleida. En tots dos casos, el contracte amb Abertis expira l’1 de setembre de 2021, però amb el nou decret es podria allargar.

 “El tram de l’AP-7 entre Molins de Rei i Martorell ja s’ha pagat més de 80 vegades, i els seus usuaris en continuen pagant un preu molt per sobre del raonable, atès que no es tracta de pagar unes infraestructures sufragades ja diverses vegades, sinó de cobrir-ne els costos de manteniment”, manté el regidor republicà.

Si la moció tira endavant, l’Ajuntament de Sabadell en farà arribar els acords a la presidència del govern espanyol; al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, i a tots els grups parlamentaris estatals, tant del Congrés dels Diputats com del Senat.

Foto portada: autopista AP-7 al pas per Mollet del Vallès. Autor: Jorge Franganillo via Wikimedia Commons.