Gesa

Gesa (PP) compara la V catalana amb el feixisme i el nazisme

  • El portaveu del PP equipara la mobilització sobiranista amb el totalitarisme. Després demana perdó.

  • ERC denunciarà la piulada davant els tribunals i PSC, CiU, EUiA i Podemos condemnen les paraules.

Dues piulades del portaveu del Partit Popular a Sabadell, Esteban Gesa, han provocat aquest dijous una gran polseguera política. El polític conservador ha equiparat la mobilització de la V catalana amb el feixisme italià i el nazisme. Gesa serà denunciat per ERC, qui li exigeix que demani perdó, com també demana CiU.

El portaveu del Partit Popular a Sabadell, Esteban Gesa, ha provocat una polèmica política a les xarxes socials aquest dijous. En primer lloc, amb una piulada en la que assegurava “Si vas a la V, al tanto amb les carteres”.

— Esteban Gesa Para (@EstebanGesa) septiembre 11, 2014

Aquest comentari ja ha provocat comentaris de rebuig. Res comparable, però, amb la polseguera aixecada després quan ha pujat un fotomuntatge amb tres imatges: a l’esquerra, una V de suport a la Itàlia feixista de Mussolini; a la dreta una V durant el règim nazi a Alemanya i al mig una V amb la senyera catalana. El seu comentari: “no hay dos sin tres“. Després de 20 hores, Gesa ha esborrat el missatge de Twitter. Podeu veure la piulada original a la foto principal d’aquest article.

La piulada ha estat ràpidament censurada per bona part de la comunitat tuitaire, i ha rebut diversos RT. Fins i tot alguns assenyalant que posarien a disposició dels Mossos d’Esquadra la imatge. Altres censurant fortament l’opinió del regidor popular. La coneguda periodista Pilar Rahola ha assegura que Gesa és un “impresentable”. El candidat d’ERC a l’alcaldia de Sabadell, Juli Fernàndez, ho ha definit com a “inadmissible i asquerós”. Altres persones han recordat els vincles entre el PP i la dictadura franquista i el suport que Franco va tenir dels feixistes i nazis durant la Guerra Civil. Fins i tot es va recordar com el PP local no va donar suport a la retirada de la Medalla de la Ciutat a Francisco Franco, tot i que en aquell moment Gesa no era el portaveu.

Gesa ha fet RT a algunes piulades al voltant de l’acte de Societat Civil Catalana i ja aquest divendres ha fet una nova piulada assegurant que “ja 12 de setembre continuarem treballant per la Catalunya de tots”. A les 11 hores d’aquest divendres, les piulades continuaven sent visibles al seu timeline. iSabadell ha intentat contactar amb Gesa, però ha estat impossible. Tampoc ha assistit a la Junta de Govern Local, on els portaveus municipals tenen permesa l’entrada, ni ha anat aquest divendres a l’Ajuntament.

Aquest migdia Gesa ha fet una nova piulada, ara ja sí, demanant perdó.

El PSC condemna les paraules de Gesa

En un comunicat, el PSC ha condemnat les paraules d’Esteban Gesa i li demanen que rectifiqui, més enllà d’unes disculpes per Twitter. Així mateix, fan una crida al diàleg per afrontar la relació entre Catalunya i la resta d’Espanya. Els socialistes consideren que les paraules de Gesa són antidemocràtiques i que falten al respecte a milers de persones.

CiU exigeix que demani perdó

En declaracions als mitjans de comunicació, el portaveu de CiU, Carles Rossinyol, ha exigit Gesa que demani perdó al 1,8 milions de catalans que es poden sentir ofesos per la comparació del portaveu popular a Sabadell. “El que ha dit és un insult i ell ho sap”, ha dit Rossinyol, que creu que el comentari “passa totes les línies permeses”. El nacionalista lamenta que “per interessos partidistes es diguin aquestes barbaritats”.

ERC denunciarà la piulada davant els tribunals

En una breu comunicació a la premsa, la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya denuncia la piulada de Gesa assegurant que “podem tenir opinions polítiques contraposades però no podem permetre que s’equipari el procés català que és integrador, inclusió i que es basa en la cohesió social del nostre poble amb el nazisme. Esperem les seves disculpes a tanta i tanta gent que comparteix aquest procés i creiem que el desqualifica per qualsevol activitat política pública”.

Posteriorment, ERC Sabadell ha fet públic que denunciarà Gesa per “l’equiparació amb el nazisme de la V feta pel portaveu popular”. Volen obrir la denúncia “a la resta de la població que pensi el mateix, i esperem que s’hi sumi l’ajuntament i la resta de partits i entitats que ho desitgin. Esperem que Esteban Gesa reflexioni i ofereixi públicament les seves disculpes”, finalitzen.

EUiA i Podemos també condemnen l’equiparació

El grup municipal d’Esquerra Unida i Alternativa també ha condemnat les paraules del regidor popular. Consideren que mostren una “intolerable falta de respecte a una expressió democràtica com la d’ahir”. Demanen una rectificació i no descarten exercir accions judicials. EUiA assegura que el PP té un “llarg currículum a les institucions locals d’evitar tot allò que pugui significar una condemna a la dictadura de Franco”.

Finalment, el cercle local de Podemos també condemna les paraules. “Considerem inadmissible l’equiparació entre la propaganda de dos organitzacions totalitàries i un moviment que fins ara s’ha comportat de forma democràtica”, asseguren en un comunicat. Podemos demana que Gesa rectifiqui o sigui reprovat pel municipal.

Foto portada: captura de pantalla de la piulada d’Esteban Gesa.

7 Comentaris

  1. Una pena que en 11 dies de Setembre Sabadell surti als medis per això i per la imputació de l’exalcalde Bustos. Sembla que ho facin expressament. I és que s’estimen tant la ciutat, però tant, que així la tenen !

  2. francisco de asis

    Considero que es una comparación toalmente exacta y acertada, otra cosa es que a los independentistas o nacionalistas no les gusta wue les digan a la cara la verdad, los únicos culpables son ellos porque están recurriendo a la misma simbologia y a la misma propaganda que llevo al nazismo al poder y a Europa a la destrucción, se ve que el libro de cabecera de todos ellos son las practicas Guebelianas de comunicación.
    Mi apoyo total al concejal y portavoz del Pp de Sabadell D.Esteban Gesa , además todos los que lo estáis criticando, porque no hacéis lo mismo cuando estan artos todos los miembros del partido popular de ser insultados, amenzados de muerte, escupidos, perseguidos…
    Veo que vuestra bandera es la hipocresía y el cinismo.

  3. Creo que el comentario está fuera de lugar ya que es despectivo ya califica como fascistas, de manera general, a todos los asistentes de la V.
    Pero también considero abusivos y muy repetitivos los insultos de fascistas a los militantes del PP. Parece ser que si un comentario que falta al respeto va para un miembro del Partido Popular no esta condenado de la misma forma que si va para otra persona.
    También me parece muy triste que el tuit de un concejal haya tomado tal importancia en los medios de comunicación y la agresión a una afiliada de NNGG en Tarragona no se haya escuchado en ningún sitio, siendo que la chica acabó en el hospital.
    Si se pide respeto y libertad de opinión, ambos lados se tienen que respetar y no ser tan poco objetivos.

  4. A este señor le sale de dentro.

    Lo que dice es lo que piensa. En el PP conviven varias tendencias y una de ellas es la ultraderecha. Por tanto, la persona de ultraderecha piensa, habla y escribe de esa manera. Al igual que la persona que cree en otra ideología le sale su pensamiento.

    Yo creo que este ha sido uno de los momentos “cumbre” de este señor, porque al fin se ha quitado la careta. Ahora ya sabemos quién es.

    ¿Cuidado! ¡Viene Esteban Gesa!

    Y no lo dice sólo porque ayer hubiera una manifestación. Esos dibujos y fotos seguro que -junto con otros cuantos más- decoran su entorno. Por lo tanto, él seguirá pensando hablando y escribiendo así.

    Como es lógico, yo no le defiendo… justamente al contrario. pero es que la ultraderecha está ahí: Desgraciadamente.

  5. Com tothom sap aquí i arreu de la pell de brau, el senyor Gesa és un autèntic defensor de la llibertat; passarà a la història, si no ho ha fet ja, per la seva implicació i denúncia de la subvencions a la Fundació Francisco Franco, a la FAES… aixi com per la defensa dels sense sostre i dels més necessitats (del club de golf o l’eqüestre).
    si tinguessin una mica de dignitat que no vergonya, s’estalviarien de donar lliçons de democràcia, colla de feixistes, franquistes!

  6. Veig que no s’ha fet ressó que l’Entesa per Sabadell també va fer públic un comunicat reprovant totalment el tuit del portaveu municipal del PP a Sabadell, Esteban Gesa, per ser una greu ofensa a totes les persones que es van manifestar democràtica i pacificament. Però també perquè és una ofensa a les víctimes del nazisme i un menyspreu per les expressions democràtiques.

    Considera també, de manera encertada, que les declaracions del Sr. Gesa no responen a una errada ni una equivocació, sinó que forma part del seu pensament totalitari, excloent i antidemòcrata, indigne d’un càrrec electe escollit gràcies a la democràcia que ell combat.

    Per aquest motiu trobo molt encertat el què l’Entesa planteja i és que, per coherència, el Sr.Gesa retorni l’acta de regidor.

    • Vosotros los de la Entesa lo primero que tendríais que hacer es dejar de ir a los Plenos disfrazados de oficiales de las SS, con vuestras:
      CAMISETAS NEGRAS
      BRAZALETES ROJOS CON RODAL BLANCO
      Y Las SIGLAS ES (escuadras de qué? ).
      Veis la paja en el ojo ajeno y no veis la viga en el propio.