Pla Educatiu d’Entorn. Autor: David B.

Universitaris ajuden a alumnes d’ESO de l’institut Jonqueres per afavorir que continuin estudiant

Des de finals del curs passat, s’ha impulsat a la zona del nord de Sabadell un nou Pla Educatiu d’Entorn (PEE) i aquest 2016-2017 l’Ajuntament ha endegat diverses actuacions en favor de l’equitat i l’èxit educatiu, com el de la Mentoria Social, juntament amb la Fundació Autònoma Solidària (FAS) i el grup EMIGRA de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El programa de mentoria consisteix en que joves universitaris acompanyen alumnes d’ESO amb l’objectiu d’afavorir que continuïn estudiant. En aquest primer curs de desplegament, a mode d’experiència pilot, la Mentoria Social ha donat suport a 12 adolescents de l’Institut Jonqueres.

Un dels mentors, Samuel García, ha acabat aquest any la carrera de Psicologia a la UAB, i ha explicat que va deixar l’ESO i es va posar a treballar a l’obra, més tard va apuntar-se a l’escola d’adults, va fer un grau superior i va fer les proves d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys. S’ha mostrat orgullós de tots els reptes aconseguits i assegura que es va apuntar al projecte “per compartir la meva experiència per poder ajudar assessorant a joves a encarar el seu futur, com si es tractés d’un germà gran”.

D’altra banda, la Naila estudia segon de Psicologia i fa de mentora a una noia que estudia batxillerat i que ha hagut de repetir curs en vàries ocasions.

Aquesta noia es trobava en una situació de desmotivació per diversos aspectes, igual que quan jo era estudiant d’ESO i aquesta experiència meva crec que l’ha ajudat. Hem compaginat molt bé les dues, ja que compartim aficions i crec que aquest projecte ens ha aportat molt a les dues parts”.

El desplegament d’un Pla Educatiu d’Entorn a la Zona del Nord des del darrer trimestre del curs passat ha fet possible potenciar el treball comunitari que implica administracions, centres educatius, comunitat educativa i entitats en favor de l’èxit educatiu.

Entre les accions dutes a terme es destaca la introducció d’un auxiliar nadiu de parla anglesa als instituts, la introducció d’un educador social a la Biblioteca del Nord, la participació de les escoles Floresta i Calvet d’Estrella al programa Lecxit, la coordinació del programa Lletra a lletra, la promoció de la lectura, tallers de teatre, coral i guitarra i casals d’hivern.

Foto portada: un moment de la presentació del projecte. Autor: David B.