L'administrador de Funnydent

Confirmat l’arxiu de la causa contra el propietari de Funnydent

El jutjat de primera instància i instrucció número 4 de Navalcarnero (Madrid) ha desestimat els recursos interposats per diversos afectats contra l’arxiu del cas de les clíniques dentals Funnydent, en entendre que no va existir cap delicte d’estafa per part de l’únic administrador dels negocis, Cristòbal López.

En una interlocutòria al qual ha tingut accés l’ACN, la jutgessa responsable del cas confirma la sentència del 22 de febrer i rebutja les peticions de diverses parts personades en el conflicte de continuar la causa penal. La magistrada considera que de les diligències practicades es desprèn que va existir una “pèssima gestió empresarial” per part de l’investigat , però no hi veu “indicis de delicte penal”. Ara els afectats poden presentar un recurs d’apel·lació davant l’Audiència Provincial. Aquest cas va implicar la presentació de 2.481 denúncies per part de perjudicats, que van declarar un perjudici econòmic proper a les deu milions d’euros. Així mateix va suposar el tancament d’una desena de clíniques a Madrid, Sabadell i Mataró.

La justícia entén que l’administrador de Funnydent no va dissenyar el negoci per estafar ni va cobrar anticipadament els diners dels tractaments de milers de pacients per lucrar-se i fugir, sinó que va gastar malament els beneficis, no va saber gestionar el negoci i finalment ell també es va arruïnar.

La gestió personalista del negoci, els acords amb financeres i el descontrol sobre el volum de despeses ha provocat una situació enormement perjudicial per a tots els afectats, però també per l’investigat, el patrimoni es trobava vinculat al seu grup empresarial”, indica la interlocutòria. En aquest sentit el jutjat considera que la resolució d’arxiu és “ajustada a dret” perquè “no hi ha indicis de delicte penal”. En aquesta línia apunta que dels informes policials i de la Tresoreria General de la Seguretat Social es “desprèn l’existència d’una pèssima gestió empresarial per part de l’investigat”.

Alhora destaca que malgrat que es va realitzar una investigació, l’incompliment per part de l’administrador del negoci de les obligacions amb la Agència Tributària i amb el Registre Mercantil impedeix determinar si va existir una voluntat personal de lucrar-se o enriquir-se.

Uns 3.000 afectats

El cas Funnydent va implicar la presentació de 2.481 denúncies per part de perjudicats, que van declarar un perjudici econòmic proper a les deu milions d’euros. Aquesta crisi va suposar el tancament de les nou clíniques d’aquesta marca a Madrid, Sabadell i Mataró el 29 de gener de 2016. Van resultar afectats uns 3.000 pacients i una cinquantena d’empleats.

Foto portada: el propietari de Funnydent. 

Comments are closed.