FGC renova els trens de la sèrie 112 de la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) emprèn aquest any 2018 un procés de revisió i renovació de les 22 unitats de tren de la sèrie 112, construïdes l’any 1996 i que actualment donen servei a la línia Barcelona-Vallès, juntament amb les unitats 113 i 114. 

Aquests treballs, pressupostats en 33 milions d’euros, abordaran tan qüestions de revisió tècnica de les unitats per mantenir la fiabilitat i la disponibilitat, com una renovació en profunditat de la imatge i dels serveis que s’ofereixen als viatgers.

La primera actuació que es durà a terme serà la revisió general de les portes de passatge. Amb aquesta operació, les portes es revisen completament en les seves parts mecàniques i elèctriques per tal de minimitzar el nombre d’avaries i reduir les afectacions que aquest tipus d’incidències poden causar en el dia a dia del servei a la línia. Aquests treballs s’han adjudicat a l’empresa Faiveley, fabricant original de les portes de passatge i cabina d’aquestes unitats, per un import de 820.605 euros. Els treballs començaran el mes de maig.




Més endavant s’abordaran altres treballs tècnics, com la substitució de les portes de cabina, que actualment són de tipus mecànic, per unes noves portes elèctriques, o la substitució de compressors.

Pel que fa a l’interiorisme i els serveis de les unitats 112, les millores que es faran aniran en paral·lel al disseny de les noves unitats 115 que entraran en servei a la línia del Vallès per mantenir una imatge uniforme. Entre aquestes millores destaquen la instal·lació d’endolls, de pantalles per informar el client i d’il·luminació LED dins dels trens.

La flota de trens de la línia del Vallès

Amb aquestes tasques de revisió, FGC continua amb el procés de modernització i renovació de la flota de trens que operen a la línia Barcelona-Vallès.

Les unitats de tren de sèrie 112 van entrar en servei el gener de l’any 1996. La modernització de la xarxa de via internacional d’FGC i l’entrada en servei del conegut com a Metro del Vallès, així com la progressiva retirada de la circulació dels trens més antics (unitats 400/500/600) va comportar la necessitat d’adquirir un material modern i de grans prestacions.




L’any 2014 van entrar en servei les noves unitats de la sèrie 113, que van substituir les antigues 111 adquirides a principis dels anys 80. Un total de 19 unitats a les quals es van sumar les cinc noves unitats de la sèrie 114, formades per tres cotxes, que donen servei a les estacions de la línia L7, on les andanes són més curtes.

Les unitats que progressivament es van sumant a la flota de trens d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris, a més de comptar, entre d’altres millores, amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats així com ser completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.

Per tant, amb la futura entrada en servei dels nous combois 115, la flota d’aquesta línia estarà formada per 65 trens: 22 trens de quatre cotxes de la sèrie 112, 19 trens de quatre cotxes de la sèrie 113, cinc trens de tres cotxes de la sèrie 114 i els 19 trens de quatre cotxes de la sèrie 115.

Foto portada: sortida d’un tren, a Sabadell Nord. Autor: J.d.A.

Comments are closed.