FGC. Autor: @fgc via Twitter

Es reprenen les obres de FGC que permetran que circulin trens cada cinc minuts

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha reprès les obres aturades pel coronavirus i una de les més destacades és la remodelació de l’estació de la Plaça Catalunya de Barcelona, una actuació que permetrà millorar la capacitat de la línia Barcelona-Vallès així com remodelar tot el vestíbul actual per guanyar espai per a les persones usuàries.

Per a realitzar l’ampliació del vestíbul, el carrer Pelai quedarà tancat al trànsit de vehicles privats a partir d’aquest dimecres, 20 de maig, i fins al 31 d’agost. Per poder realitzar els treballs amb seguretat i garantir el compliment dels protocols sanitaris i de salut pública vigents arran del coronavirus es tancarà l’accés al vestíbul costat Rambla entre l’1 i el 31 d’agost. Es mantindrà obert l’accés pel carrer Vergara.

Durant el mes de març es van començar a enderrocar les antigues dependències i, per temes estructurals, també es va demolir el sostre del vestíbul de connexió entre Metro i FGC per fer una reconstrucció de l’estructura. Les obres es van interrompre amb la declaració de l’estat d’alarma, excepte els treballs més urgents per garantir la integritat estructural de l’obra. Ara es reprenen i comportaran restriccions a la circulació del carrer Pelai.

L’actuació a les vies consisteix en allargar-les per aconseguir la distància de seguretat suficient per a què els trens puguin realitzar l’entrada automàtica a l’estació. Aquesta maniobra és necessària per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, a partir de l’arribada de les 15 noves unitats el 2021, que permetrà que en hora punta hi hagi trens a a Sabadell (S2) i Terrassa (S1) cada cinc minuts, a més dels trens al ramal Tibidabo (L7).

En paral·lel, es remodelarà completament el vestíbul per guanyar espai i fer més funcional l’estació. El vestíbul creixerà dels 470 metres quadrats actuals fins als 533. Aquesta ampliació millorarà l’espai de circulació i permetrà recol·locar elements funcionals de l’estació.

Foto portada: un tren en una andana. Autor: FGC.