Estudien com ampliar el nombre de carrils bici per al desconfinament

La Junta de Govern Local ha aprovat aquest dimarts inicialment els projectes de dues vies ciclistes interurbanes que han de permetre connectar Sabadell amb els termes municipals de Sant Quirze del Vallès, d’una banda, i amb Terrassa, de l’altra. Així mateix, el primer tinent d’alcaldessa, Pol Gibert, ha assegurat que s’estudia com fer carrils bici temporal de cara a la desescalada o desconfinament. 

El primer tinent d’alcaldessa, Pol Gibert, ha anunciat que realitzaran diversos carrils bici temporals “a diversos punts de la ciutat degut a l’actual demanda”. El regidor no ha concretat en quines zones es faran, però ha manifestat que “s’està estudiant, però es faran”.

Donat l’anunci, el principal grup de l’oposició, ERC, ha demanat una redistribució “real” de l’espai públic, prioritzant els vianants, limitant la velocitat als carrers del centre i als nuclis dels barris, i impulsar per la via d’urgència un Bicing elèctric.

Llum verda al carril bici Sabadell – Sant Quirze

Pel que fa al carril bici fins a Sant Quirze, comptarà amb una longitud d’uns 350 metres.  Aquest nou carril bici s’aprova amb un pressupost d’execució de 674.000 euros i un termini de cinc mesos d’obres. L’actuació planteja ampliar el carril bicicleta que ha d’arribar a la plaça del Mil·lenari per la rambla d’Ibèria i connectar-lo amb la via que construirà l’ajuntament de Sant Quirze i que arribarà precisament a la plaça del Mil·lenari.

Per dur a terme l’obra, s’haurà de tallar el trànsit en alguns moments i, en altres, cal treballar de nit, precisament quan es modifiqui el mur que impedeix d’arribar a la via dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. També caldrà, traslladar diferents elements, com ara senyals de trànsit, semàfors, un element publicitari, fanals i part de la xarxa de reg del parterre. I s’haurà de reduir també la illeta que hi ha al passeig de Can Feu.

Carretera de Sabadell a Sant Quirze. Autor: David B:
Carretera de Sabadell a Sant Quirze. Autor: David B:

L’obra inclou fer una nova canalització de clavegueram. I dues intervencions de jardineria. Una consisteix a replantar el parterre de la illeta del passeig de Can Feu, que esdevindrà un entapissat verd, mitjançant hidrosembra. L’altra permetrà plantar nova vegetació als talussos situats vora la via del tren i d’una sèrie d’arbrat, amb oliveres, alzines i pins pinyorers.

Aquesta via permetrà enllaçar i completar la xarxa de mobilitat sostenible amb la via ciclista a la rambla d’Ibèria i ronda de Ponent, recentment executada i que articula la ciutat de nord a sud, des de la rotonda de Castellar fins a la plaça del Mil·lenari. I també permet connectar amb la via del passeig de Can Feu i connectarà la plaça del Mil·lenari amb la carretera N-150 de Sabadell a Terrassa.

També permetrà el pas de vianants i millorarà la mobilitat intermodal, laboral i comercial i permetrà l’accés al camí verd del Vallès pel passeig de Colomers de Sant Quirze del Vallès, la connexió intermodal entre les estacions de FGC de Gràcia-Can Feu a Sabadell i de Sant Quirze del Vallès i la connexió amb el Polígon de Can Torras-can Llobet de Sant Quirze del Vallès.

Carril bici fins a Terrassa

El carril bici que ha de permetre arribar al terme de Terrassa amb bicicleta, té un pressupost d’execució de 874.000 euros i un termini de sis mesos d’obra. Els treballs s’executaran a la vorera sud de la carretera de Terrassa, la N-150, entre la ronda de Jean Monet i la ronda Oest, i a la vorera nord, entre la ronda Oest i el límit del terme municipal amb Terrassa per l’accés a les instal·lacions dels Mossos d’Esquadra.

El projecte preveu modificar i ampliar la xarxa d’enllumenat que hi ha ara, com també col·locar-hi una marquesina per a una parada d’autobús i diverses papereres. Quan estigui acabada, per la via també hi podran accedir els vianants, que es trobaran amb un pendent accessible.

Aquesta via permetrà enllaçar i completar la xarxa de mobilitat sostenible amb la via ciclista que ja hi ha a la ronda de Jean Monet. I, d’altra banda, millorarà la mobilitat educativa, laboral i econòmica facilitant l’accés a l’Institut Castellarnau, la Central del Mossos d’Esquadra, l’edifici de la seu del Consell Comarcal del Vallès Occidental i MercaVallès.

Foto portada: obres del carril bici a la Rambla Ibèria el passat mes de febrer. Autor: David B.

Comments are closed.