Sabadell busca una marca per reforçar la identitat

  • L’ESDi i l’Ajuntament inicien un procés per definir les potencialitats de la ciutat.

  • Els primers estudis detecten una manca de comunicació de la ciutat a nivell intern i extern.

La ciutadania de Sabadell i les figures més representatives de la ciutat construiran mitjançant el projecte de l’Escola Superior de Disseny (ESDi) la marca Sabadell, un treball que preveu un recull de la informació ciutadana per establir un resultat final que marqui els punts més importants a tractar per al reforçament de la identitat de la ciutat.

L’àrea de Promoció de la Ciutat i Participació de l’ajuntament de Sabadell està duent a terme el projecte de concepció de la marca de la ciutat. Un treball de recerca i anàlisi que buscarà en profunditat quines tendències, carències i opinions tenen les figures més representatives de la ciutat i la ciutadania en general mitjançant enquestes, entrevistes en profunditat i treball conjunt. Diversos grups i àmbits com la cultura, l’educació, l’empresa, els mitjans de comunicació, l’urbanisme i l’arquitectura i el teixit associatiu conformaran aquesta anàlisi.

Presentació projecte Marca Sabadell
Garrell, Martínez i Ruiz. Autor: X.Caba

Des de l’ajuntament, la tinent d’alcalde i responsable de l’àrea de Promoció i Participació de la ciutat, Marisol Martínez, ha explicat que “el projecte neix amb la voluntat de recuperar i reforçar l’orgull de pertinença. Sabadell gaudeix d’una riquesa patrimonial molt diversa però hem d’aconseguir fer sentir encara més nostre aquesta riquesa”.

Projecte en plena marxa

Des de la direcció general de la Fundació per l’ESDi (FUNDIT), Antoni Garrell, i des de la Unitat de Transferència del Coneixement de l’ESDi, Encarna Ruiz, han explicat que “es tracta d’un projecte sense limitacions que es troba en la primera fase d’anàlisi, la més llarga de totes. Tenim previstes diverses entrevistes en profunditat a algunes associacions representatives en aquestes propers dies. Esperem poder identificar els punts més explotables”. “És una iniciativa desafiant, però necessària”, ha assegurat Garrell. Així doncs ja s’ha pogut detectar mitjançant aquest sistema una falta de comunicació tant interna com externa de la ciutat.

Enquesta ciutadana

A més a més des de l’Ajuntament també s’ha obert una enquesta adreçada a la ciutadania de la ciutat perquè també puguin dir la seva i siguin partícips d’aquest projecte de la creació de la marca de ciutat. Els treballs tenen un termini d’execució de sis mesos i compten amb un pressupost inicial de 40.000 euros. La Fundació Fundit n’aportarà el 55 per cent i l’Ajuntament el 45 per cent.

Foto portada: posta de sol de la ciutat des del parc de la Salut. Autor: David B.