Foto portada: una dona practicant ioga, a casa seva.

10 consells de l’OMS per tenir un confinament saludable a nivell físic i mental

Consells de la màxima autoritat global en la matèria: l’Organització Mundial de la Salut, l’OMS. Què fer durant un confinament per mantenir-se saludable? Aquestes són les seves recomanacions. 

El director general de l’Organització Mundial de la Salut, el doctor Tedros Adhanom Ghebreyesus, demana mantenir “intacta” la salut física i la mental davant l’aïllament domiciliari que estan practicant molts països per mirar d’aturar el creixement del coronavirus. Des de Ginebra (Suïssa), aquestes són les recomanacions.

  1. Dur a terme una dieta nutritiva i saludable per mantenir fort el sistema immunològic (les defenses).
  2. Evitar el consum de begudes amb sucre.
  3. Limitar el consum d’alcohol.
  4. No fumar. El tabac pot increment el risc de tenir malalties respiratòries i agreujar els efectes del Covid-19 si t’infectes.
  5. Practicar exercici físic cada dia. 30 minuts els adults cada dia. I els nens, una hora. Si no es pot sortir (com el nostre cas), recomanen buscar exercicis a internet (Youtube en va ple de tutorials: pilates, abdominals, aerobic, zumba…). Clubs esportius de la ciutat com el Club Natació o el QWellness han posat en marxa un servei de classes virtuals. Qui pugui dins de casa, pujar i baixar escales (no es pot a l’escala de les comunitats de veïns). L’OMS aconsella també practicar ioga. Youtube també té un munt de tutorials si us hi voleu posar ara.
  6. Escoltar música, ballar, llegir o jugar a jocs és recomanable. En la mateixa línia entrarien també els clàssics passatemps o dibuixar.
  7. Si treballeu a casa, mireu de no seure sempre en la mateixa posició. Cada mitja hora aixecar-se tres minuts per moure’s una mica i donar-se un petit descans.
  8. Es desaconsella no estar enganxat tot el dia a les darreres notícies si creen ansietat. Informar-se una o dues vegades al dia i sempre de fonts fiables.
  9. En quant a la salut mental, assenyalen que és normal estar estresat, espantat o confós. Cal expressar els sentiments amb persones conegudes.
  10. En la mesura del possible, cal ajudar la comunitat. “La compassió és una medicina: et poc ajudar a tu tant com ho fa a la resta”, diu el director general de l’OMS.

L’OMS posarà en marxa la setmana vinent més recomanacions de cara a la població a través de Facebook i de Whatsapp. Aquest divendres ha llançat un servei de missatgeria per Whatsapp.

Foto portada: una dona practicant ioga, a casa seva.