Foto portada: Mayte Calvo davant de l'ascensor sense subministrament. Autor: David B.

Tres mesos sense ascensor

Els veïns del número 12-14 del passatge Santa Isabel, a la Creu de Barberà, han cursat una denúncia a la companyia Endesa Distribución davant l’Agència Catalana de Consum perquè fa tres mesos que es va produir una avaria que encara no s’ha resolt de forma satisfactòria. Una veïna afectada per fibromiàlgia explica el que suposa aquesta avaria per ella.

El passat 11 de març es va interrompre el subministrament elèctric en elements comuns de la comunitat de propietaris. La companyia va fer un primer “arreglo” que, posteriorment, va deixar sense llum a quatre habitatges de l’edifici, segons explica una de les veïnes, Mayte Calvo. Per arreglar aquesta incidència el tècnic d’Endesa va decidir desconnectar una fase de l’ascensor per enganxar de forma provisional els habitatges fins que es solucionés l’avaria general. Des d’aquest moment els veïns han fet innumerables trucades i visites presencials a la companyia per reclamar la reparació de l’avaria que ha provocat que l’ascensor de l’edifici quedi fora de servei, sense cap efecte fins el moment.

Calvo, de 50 anys d’edat i afectada per fibromiàlgia, assegura que degut a aquesta avaria se li han agreujat els “episodis de depressió i ansietat”.

“Des de que tenim l’ascensor fora de servei intento baixar el mínim possible al carrer, ja que quan baixo, amb prou feina, després tinc dos pisos d’escales per pujar. Hi ha molts dies que no surto de casa tot i que el meu psiquiatra em recomana sortir al carrer i estar el mínim de temps possible dins de casa”, afirma.

Calvo explica que “quan pujo les escales i arribo a casa meva em tremolen i em fan mal les cames. Em marejo i m’he d’asseure durant molta estona”. La veïna del segon pis ha apuntat que “una altra complicació d’aquests tres darrers mesos és quan vaig a comprar. He d’esperar que hi hagi algú a casa per pujar la compra. No puc ni pujar una garrafa d’aigua jo sola per l’escala. No només tinc problemes jo, en aquests dies han caigut per les escales el fill d’un veí i una de les veïnes del bloc”.

“Quan per la meva malaltia aquests dies he hagut de trucar una ambulància ha estat molt complicat pels camillers el poder-me baixar fins al carrer, quan amb l’ascensor els és realment senzill”. Calvo lamenta que per culpa d’aquesta avaria ”el que havia avançat en la millora de la meva malaltia, en aquests tres mesos he fet un retrocés important”.

“Tot i que Endesa ha reconegut que el problema és d’ells, a dia d’avui no han arreglat l’avaria que afecta l’ascensor i es van passant la pilota d’un departament a un altre sense donar-nos cap tipus de solució. I de l’avaria ja fa tres mesos. Fa una setmana Endesa va catalogar l’avaria de prioritària a crítica i encara no hem vist per l’edifici ni un sol tècnic de la companyia. Mentrestant continuem pagant per un servei que no ens donen”, sentencia Calvo.

Foto portada: Mayte Calvo davant de l’ascensor sense subministrament. Autor: David B.