La meitat dels accidents greus acaben amb vianants atropellats

La meitat de les víctimes dels accidents de trànsit amb ferits greus a la ciutat són vianants atropellats. La majoria dels accidents estan provocats per la manca d’atenció, la pèrdua del control del vehicle, l’excés de velocitat o no respectar les senyals. L’any passat van haver-hi 145 accidents amb atropellament, amb un centenar de ferits lleus, 20 greus i quatre persones mortes. 

Un dels atropellaments més greus es va produir el mes de març, al costat del cementiri, quan dues dones octogenàries estaven assegudes en una parada d’autobús quan un turisme a mans d’un home drogat i begut va sortir de la carretera i les va envestir. Una dona va morir i l’altra va ser ferida de gravetat i va acabar a l’hospital.

Prop de tres anys després de l’atropellament que va acabar amb la vida d’un infant al carrer de la Indústria i va provocar el sorgiment d’un moviment per defensar la seguretat dels vianants, Protegim els vianants, els atropellaments continuen representant un gran maldecap. Malgrat que els indicadors del Pla de Seguretat Viària estan millor dels objectius que es va marcar l’Ajuntament quan el va aprovar, l’any passat es van produir una quarantena d’accidents de trànsit greus a la ciutat. La meitat van tenir com a conseqüència un vianant atropellat, l’eslavó més dèbil de la mobilitat. I és que si respecte el total d’accidents, els que acaben amb un atropellat són només el 10 per cent a la ciutat, els atropellaments representen 4 de cada 10 accidents greus o amb víctimes mortals.

1.400 accidents

L’any passat es van produir 1.379 accidents de trànsit, gairebé quatre accidents al dia. En 4 de cada 10, 530 en total, hi va haver ferits lleus. Cada 9 dies, 41 accidents en total, es van produir ferits greus o morts: sis persones van morir: quatre atropellades, un conductor d’automòbil i un motorista.

L’Ajuntament ha presentat les dades en el darrer Consell Local de Seguretat Viària, i ha anunciat que es redacta l’actualització del Pla Local, amb la reducció de la sinistralitat com a màxim objectiu. S’estima que les distraccions i l’excés de velocitat són les dues principals causes dels accidents. Es preveu dotar de més espai per vianants i bicicletes i de forma preferent limitar la velocitat a 30 km/hora a tots els carrers interiors de la ciutat.

L’estat d’alarma fa caure els accidents

Des de l’aprovació de l’estat d’alarma, a meitats de març, i fins a finals de maig els accidents de trànsit van caure a la ciutat un 72,82 per cent en relació al mateix període de l’any anterior. La caiguda és especialment destacada pel que fa als accidents greus o amb morts, ja que s’ha reduït un 83,3 per cent en relació als mateixos dos mesos i mig de l’any 2019. La xifra respon de forma directa a la caiguda de la circulació de vehicles durant el confinament.

Foto portada: la parada de bus on es va produir l’accident mortal per atropellament el mes de març de l’any passat. Autor: ACN. 

Comments are closed.