En marxa les primeres actuacions al riu Ripoll per connectar el patrimoni industrial i modernista de la comarca. Es tracta del projecte del Consell Comarcal ‘El riu, teixint fils de vida’ que abasta uns 40 quilòmetres de camins de sis municipis de la comarca: Sabadell, Castellar, Sant Llorenç Savall, Barberà, Ripollet i Montcada. Està finançat amb fons europeus Next Generation.
Segons informa l’ens comarcal, el projecte inclou l’adequació del camí del riu Ripoll per als usos senderista i ciclista. D’aquesta manera, es vol crear una infraestructura verda que permeti connectar el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i el Parc Natural de Collserola. Les actuacions han de permetre també connectar el Vallès i la ciutat de Barcelona a través de la unió de la conca del Ripoll amb la del Besòs al municipi de Montcada i Reixac.
A nivell cultural, el projecte té com a objectiu donar a conèixer el llegat de turisme industrial que es troba al llarg del riu mitjançant visites virtuals. A través d’una aplicació informàtica es podran visitar 6 elements patrimonials, un a cada municipi per on transcorre el riu Ripoll. Són el Molí d’en Mornau (Sabadell), el Molí de l’Agell (Sant Llorenç Savall), la Torre del Pont (Castellar), el Molí Vermell (Barberà), el Molí d’en Rata (Ripollet) i la Casa de les Aigües (Montcada i Reixac).
Foto de portada: ciutadans passejant o en bicicleta pel riu Ripoll. Autora: Lucía Marín.