Pla general d'una columna de fum en l'incendi de Santa Coloma de Queralt que ja ha cremat unes 1.100 ha, el 25 de juliol de 2021. Autora: Anna Ferràs / ACN.

Cendra i pudor a fum per l’incendi de Santa Coloma de Queralt

L’incendi de Santa Coloma de Queralt s’està deixant notar de forma indirecta a Sabadell i en general a tot el Vallès Occidental. Des d’aquest dissabte la cendra de l’incendi forestal es deixa notar a la ciutat. També la pudor a cremat. L’incendi viu “hores crítiques” i ja ha cremat 1.200 hectàrees.

Des del vespre i la nit de dissabte 24 de juliol a la nit, es pot veure un descens de cendra des del cel, que s’ha deixat veure sobretot els vidres dels vehicles, els balcons o les terrasses. A més, a partir del diumenge 25, l’olor de fum també s’ha traslladat al municipi.

“Hores crítiques”

Els Bombers afronten unes “hores crítiques” en l’incendi de la Conca de Barberà i l’Anoia, que ja ha cremat 1.191 hectàrees. Ho han remarcat el conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, i cap de Bombers de la Generalitat, David Borrell després de la reunió del consell assessor que ha presidit telemàticament el president de la Generalitat, Pere Aragonès. El risc ara és que el foc, molt estret i llarg, viri al nord per la zona boscosa cap a Sant Martí de Tous (Anoia). Tot l’esforç de contenció es fa flanc esquerre. Finalment s’ha augmentat la zona d’evacuació, cap als masos aïllats que hi ha des de la carretera C-214c cap al sud-oest, a Santa Margarida de Montbui (Anoia). Les causes de l’origen de l’incendi se segueixen investigant.

Foto portada: pla general d’una columna de fum en l’incendi de Santa Coloma de Queralt que ja ha cremat unes 1.100 ha, el 25 de juliol de 2021. Autora: Anna Ferràs / ACN.

Els comentaris estan tancats