Foto de portada: Treballadors de CIPO a un taller

CIPO dona feina a 93 persones amb discapacitat

L’entitat CIPO, especialitzada en la integració sociolaboral de persones amb discapacitat intel·lectual, ha publicat recentment la memòria de l’exercici del 2023, on recullen unes dades rècord que superen els registres de l’any 2022. Segons apunta l’organització, durant el 2023 van incrementar en cinc persones el nombre de treballadors a CIPO. També ha augmentat el volum de persones ateses al Centre d’Ocupació. Els sectors de més contractació són l’industrial i la jardineria.

Segons informa CIPO, l’equip humà està conformat actualment per 203 persones. A més del sector industrial i de jardineria, el Servei de Restauració i Càtering ha incrementat l’equip de professionals amb discapacitat a set membres. A aquesta xifra se sumen els 93 empleats a CIPO -d’un total de 203-, fet que suposa una plantilla del 46 per cent de persones amb discapacitat.

El gerent de CIPO, Jordi Garcia ha destacat la feina de l’entitat per afavorir la inclusió social i garantir el dret a treballar de les persones amb discapacitat. Segons afirma la memòria anual de CIPO, l’any 2023 han guanyat 60 clients nous i la valoració d’aquests ha augmentat respecte l’any 2022.

“S’ha de posar en valor la contribució de l’entitat per garantir el dret al treball de les persones amb discapacitat intel·lectual així com per fer-lo cada vegada més extensiu, tant pel volum de contractació com pel de producció”, remarca Garcia

El Centre Ocupacional ha atès enguany 110 persones, això constata un increment de sis respecte l’exercici anteriors. S’han formalitzat un total de 9 contractes amb l’Administració pública, destacant l’Ajuntament de Sabadell, l’Ajuntament de Castellar, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental. Aquests nous contractes estan orientats al manteniment de places i espais verds, paqueteria, jardineria i serveis de cafeteria.

Foto de portada: Treballadors de CIPO a un taller. Cedida

Els comentaris estan tancats