iSabadell.cat
2.000 denúncies per vulnerar l’estat d’alarma

La Policia Municipal de Sabadell ha superat aquest dimarts les 2.000 denúncies per vulnerar les restriccions de moviments imposades per la declaració d’estat d’alarma del 14 de març. Unes 40 denúncies al dia sense tenir en compte les que pugui haver tramitat el cos dels Mossos d’Esquadra.

Des del passat 14 de març la limitació de moviments ha estat prou clara: només es pot sortir de camí a la feina, al metge, per comprar béns bàsics o per cuidar algú. També, una escletxa molt explotada, per passejar bàsicament el gos.

Però amb les primeres mesures d’alleujament del confinament la situació s’ha fet més complexa. Així des de fa un parell de setmanes es pot sortir una hora al dia a un quilòmetre de distància del domicili acompanyant menors de 14 anys si conviuen a mateix domicili. Després s’ha obert una mica més la mà, permetent a més dels moviments anteriors, l’activitat física individual i els passeigs en parella de 6 a 10 del matí. De 10 a 12 del matí es permet sortir al carrer als majors de 70 anys i persones dependents. I entre les 12 i les 19 hores el passeig amb menors de 14 anys, de 19 a 20 hores de nou els majors de 70 i els dependents. I a les vuit del vespre, fins les onze de la nit, hora per passejar en parella o fer esport (en principi en solitari) dins del mateix municipi.

I a més des d’aquest dilluns s’ha permès la reobertura del petit comerç en alguns casos.

Recels entre els defensors del ciutadà

En les darreres setmanes s’han incrementat els dubtes sobre la legalitat, i efectivitat, de les sancions que estan interposant les diferents policies. Així els síndics, tant estatal com català com locals, tenen dubte, i també diferents associacions judicials (més info: ‘Avís dels síndics sobre les multes: “poden ser arbitràries”).

Foto portada: un vehicle de la Policia Municipal, per la Rambla. Autor: David B.

Comparteix

Icona de pantalla completa