iSabadell.cat
El coronavirus segueix sense donar treva a Sabadell
  • Els contagis s’estabilitzen per segona setmana consecutiva. Més d’un miler de proves diagnòstiques al dia a Sabadell. 
  • Els pacients Covid a l’hospital, al voltant de 160. Repunta la mortalitat en els darrers dies. 

Estabilització dels contagis però agreujament de la situació a l’hospital. És la tònica dels darrers dies pel que fa a la pandèmia de Covid a Sabadell. Com la setmana anterior, la detecció de contagis s’ha frenat, però el nombre de pacients a l’hospital i, el més greu de tot, les defuncions van accelerant.

En la darrera setmana han mort 13 pacients amb Covid a l’hospital de Sabadell. Xifres llunyanes a les de primavera però superiors, bastant superiors, a les de setembre o bona part d’octubre. Ja han mort prop de 450 persones a l’hospital de Sabadell, que dona servei com a hospital de referència a 400.000 habitants d’una desena de municipis, des de l’inici de la pandèmia. Aquest dilluns van morir quatre persones en un sol dia per aquesta infecció, causada pel nou coronavirus, el SARS-Cov-2.

Pel que fa als contagis, s’han estabilitzat, però no s’han reduït de forma gaire destacable. 744 contagis entre el 3 i el 10 de novembre per 753 contagis detectats entre el 27 d’octubre i el 3 de novembre, segons el Mapa de casos de coronavirus per municipi. Es fan les mateixes proves que en les darrers setmanes, unes 8.300 (més d’un miler al dia), i els test d’antígens van creixent mentre que es moderen les proves PCR.

Sabadell ha superat els 8.000 casos detectats de Covid des de l’inici de la pandèmia (8.407 aquest dimarts). 415 sabadellencs han mort amb la Covid com a causa principal des de l’inici de la pandèmia, la gran majoria a hospitals però prop d’un centenar a residències.

Per barris, la tendència segueix a l’alça, més mitigada els darrers dies però encara amb una corba molt ascendent, especialment a les zones del CAP Creu Alta, CAP Can Rull i Cap Sud.

En els darrers dies, ha baixat la ja famosa R o taxa de reproducció. Està per sota de 1, ara mateix a 0,90, el que mostra una certa davallada ja que cada persona contagiada ja no en contagia almenys a una altra sinó que ho fa menys (10 contagis provocaran 9 contagis nous de mitjana en una setmana). El 9 per cent de proves donen positiu i l’edat mitjana de la persona contagiada és inferior i ara se situa als 38 anys. Evolució positiva en els darrers dies malgrat que el risc de rebrot encara és molt alt, 625, quan durant tot l’estiu va estar per sota de 300.

Foto portada: una dona passejant en solitari a la carretera de Matadepera, fa alguns dies. Autora: Alba García. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa