Les obres per pacificar entorns escolars a Sabadell avancen a diferents punts de la ciutat. Segons ha informat el consistori, actualment s’estan duent a terme actuacions de millora als voltants de sis centres educatius sabadellencs. Pròximament serà el torn d’altres com l’Escola Tarlatana (Can Puiggener) o de l’Escola Andreu Castells (Can Rull). “Acabarem la legislatura havent invertit a totes les escoles públiques de Sabadell”, ha assegurat l’alcaldessa, Marta Farrés.
Un dels exemples d’aquestes pacificacions és l’entorn de l’Escola Joan Montllor, al barri de Torre-romeu. Abans que acabi l’any finalitzaran les obres per eliminar el trànsit rodat dels carrers de la Ribera Ribagorçana i del Francolí en l’àmbit de la plaça de Karl Marx, de manera que tot l’espai es convertirà en una plataforma única per a vianants. La idea és que els infants accedeixin a l’edifici de manera segura minimitzant el risc d’atropellament.
“El tema educatiu no és competència dels ajuntaments, sinó de la Generalitat de Catalunya, però sí que és cert que hi ha tota una part que ens interpel·la a nosaltres, que és la part de l’espai públic i de garantir la seguretat dels entorns escolars”, ha exposat Farrés.
En la mateixa línia, la batllessa ha informat que es troben avançades les actuacions a l’entorn de l’escola La Trama (Centre) i Amadeu Vives (Eixample), on també es crearan plataformes úniques i es canviarà el mobiliari. Paral·lelament, s’estan fent obres per evitar embassaments a l’entrada de l’Escola Can Rull, per millorar els accessos a l’Institut Castellarnau i per construir la zona de jocs adaptats propera a l’Escola Francesc Bellapart. (més info: ‘Dos milions d’inversió per millorar els accessos a quatre escoles públiques‘).
“Prioritat de mandat”
Alhora que presentava les inversions, Farrés ha declarat que les accions a les escoles públiques són “una prioritat” per al govern. Segons dades municipals, hi haurà prop de 130 actuacions entre les obres que s’han enllestit en el primer any de mandat i les que encara es troben marxa. Una vintena d’elles ha consistit en eixamplar voreres i instal·lar elements per reduir la velocitat dels vehicles, com ara la construcció de passos elevats, i més de 90 millores en la senyalització d’entorns educatius.
Foto de portada: obres a l’entorn de l’escola Joan Montllor. Autor: Jordi M.