El carril, des de l'aire.

El carril Bus-VAO de la C-58 obrirà les 24 hores en els dos sentits

Davant la baixa ocupació que registra el carril Bus-VAO de la C-58 entre Ripollet i Barcelona des de la seva posada en funcionament, Interior estudia nous canvis a la via. Volen que estigui obert en els dos sentits les 24 hores del dia. La C-58 és la principal entrada des de Sabadell a Barcelona.

El carril Bus-VAO, que va costar uns 80 milions d’euros sufragats per la Unió Europea, no ha satisfet els estudis de mobilitat en cap moment. Malgrat que s’han fet alguns canvis (per exemple, es va baixar el número d’ocupants que ha de tenir un vehicle per poder-hi circular de tres a dos) continua amb poca ocupació: poc més de 7.000 vehicles al dia.

Ara la conselleria d’Interior proposa que es pugui circular pel carril les 24 hores del dia, de dilluns a diumenge i en dos sentits. Uns canvis que van molt més enllà de l’actual ús permès: tancat durant la nit, els caps de setmana i només obert en sentit Barcelona una part del dia i en sentit Sabadell una altra part.

Aquesta iniciativa es fa per millorar l’eficiència en l’ús d’aquesta infraestructura i fomentar encara més un transport públic, més segur i sostenible”, ha assegurat el conseller d’Interior, Ramon Espadaler.

Interior proposa dues opcions per a dur a terme els canvis: o bé dividir la plataforma elevada actual en dos carrils de 3,5 metres d’amplada, separant els dos sentits de circulació amb una doble línia continua i altres elements de separació. O bé estructurar el via en dos carrils de 3,5 metres i un carril de separació de tres metres senyalitzat amb balises lluminoses i que podria ser usat com a carril d’assistència.

Les dues propostes seran estudiades per la comissió de seguiment del carril Bus-VAO. Espadaler assegura que qualsevol de les dues opcions és de fàcil aplicació i baix cost, i que en canvi pot aportar més ocupació a aquesta via, ideada per promoure el transport públic i descongestionar les entrades i sortides a Barcelona des de la C-58. De moment, però, els resultats han estat molt limitats des del 29 d’octubre de 2012, quan va entrar en funcionament el carril (més info: ‘¿Acabará el carril Bus-VAO con las colas para ir a Barcelona?).

Foto portada: el carril BUS-VAO, a la C-58. Autor: Revista de Ripollet.

3 Comentaris

  1. Opino que el viaducto este no es sino otra obra faraónica hecha en tiempos de alegrías extremas y que nos han conducido a la quiebra en la que nos encontramos, pero mientras tanto algunos se forraron en una obra que a simple vista se veía como una inutilidad, como ha demostrado el tiempo, e inutilidad seguirá siendo aunque la abran 48 horas al día.

  2. Com a enginyer de camins especialitzat en transport i mobilitat i com a sabadellenc, he de dir que no té èxit el carril VAO per dos motius:
    1) No es pot entrar a les rondes, per molt que vagis amb més d’un ocupant si vas cap a les rondes (que és on va la majoria) has d’anar per l’autopista normal, menjant-te les cues (no cal ser gaire enginyer per adonar-se’n)
    2) T’has de menjar les cues des de Sabadell fins a Ripollet igualment… Hauria de ser més llarg el carril, arribar fins a Badia o així. Per no parlar de les cues que sempre hi ha per accedir a l’AP-7 i que acaben afectant als 3 carrils!

    Però bueno, era una obra “ecològica” i els verds es van poder posar unes quantes medalles per afavorir el medi ambient.

  3. marta bohollo

    No hacia falta ingenieros para dilucidar que eso n oservia para nada. Es necesario gastar siempre mucho dinero para llegar a la conclusión de que un ciudadan ode a pie ya lo sabia. Que lastima de gestión de los servicios públicos