Els sabadellencs puntuen amb un notable alt el servei d’aigua de la ciutat

Aigües Sabadell ha presentat aquest divendres els resultats de les enquestes de satisfacció corresponents al 2023. Segons ha explicat Francesca Manrique, directora d’atenció a la ciutadania, els resultats obtinguts han estat els més alts dels últims anys. Tots els districtes puntuen el servei amb un notable alt, deixant la nota mitjana en un 8,4. En el procés, que es va dur a terme durant el mes de febrer, hi han participat 300 habitatges.

L’aspecte millor valorat pels enquestats és el “bon servei en general” (resposta del 51 per cent dels participants). També hi destaquen altres factors com la manca de talls d’aigua (27 per cent) i la qualitat del servei d’atenció al client (21 per cent). “Són puntuacions que ens omplen d’orgull perquè hi ha una evolució important respecte als últims anys”, destaca Lluís Jordan, Director General.

Manrique i Jordan, a l’Aula de l’Aigua. Autor: Jordi M.

Pel que fa als aspectes a millorar, gairebé la meitat dels usuaris posen el focus en el gust de l’aigua. A diferència d’altres municipis similars, només dos de cada deu sabadellencs beu aigua de l’aixeta. Manrique insisteix que no s’han de confondre els conceptes de sabor i de qualitat, ja que el gust és “subjectiu”, però l’aigua de Sabadell passa per prop de 6.000 analítiques anuals.

“Aquesta aigua la importem del sistema Ter-Llobregat (ATL), per tant és una aigua que nosaltres no produïm. Com no la produïm, no podem actuar sobre el gust de l’aigua. Creiem que podem millorar en aquest sentit, per exemple, amb projectes que els que hem engegat per aprofitar fonts locals. En el moment que tinguem la nostra potabilitzadora de Sabadell sí que tindrem una mica més de marge de maniobra per poder actuar”, remarca Jordan.

Un altre factor on els usuaris demanen millores és en el preu. La tarifa ha de passar pròximament pel ple amb un augment previsible dels preus degut a la pujada del 33 per cent del cost aprovada per Aigües Ter-Llobregat (ATL). En aquest context, des de CASSA asseguren que una de les prioritats de la companyia és “donar a conèixer les bonificacions i ajudes destinades a persones en situació de vulnerabilitat”, desconegudes per al 77 per cent dels enquestats.

Foto de portada: una font, en una imatge d’arxiu. Autor: cedida.

Comments are closed.