ISabadell.cat
Surt a concurs l’estudi informatiu de la Ronda Nord: 1,2 milions d’euros i 18 mesos

Finalment la Generalitat ha complert els terminis que va marcar la consellera Paneque fa uns dies i aquest divendres ha tret a concurs la redacció de l’estudi informatiu i també de l’estudi d’impacte ambiental de la Ronda Nord Sabadell – Terrassa, el tram vallesà de la B-40 que aixeca contestació ecològica perquè el consideren un fragment del Quart Cinturó. Els estudis estaran acabats a mitjans de l’any de 2027.

Ara s’obre un termini de 18 mesos perquè les empreses que guanyin les licitacions -van per separat- redactin dos documents. Per una banda, l’estudi informatiu que ha de marcar el traçat, mètode d’obra i tots els detalls de la futura carretera. S’hi destinen 901.000 euros per redactar aquest estudi.

El document haurà de definir amb tots els ets i uts les alternatives de traçat per connectar el final de la B-40 al nord de Terrassa amb la carretera de Castellar encara en el terme municipal de Sabadell passant pels barris del nord (Roureda, Can Deu, Sant Julià i Plana del Pintor). Territori argumenta que la carretera permetrà eliminar el trànsit de pas per Sabadell que des de Castellar busca la C-58 ja sigui per la Gran Via, per l’Eix Macià o per l’avinguda d’Estrasburg.

200 milions de l’Estat

L’actuació s’emmarca en el conveni subscrit entre la Generalitat i el ministeri de Transports. L’Estat aportarà 200 milions d’euros abans de 2033 per a dur a terme l’obra, que dissenyarà, executarà i finançarà la Generalitat. Els ajuntaments de Terrassa i Sabadell van presentar les seves propostes fa mesos, però ara arriba l’hora de la veritat a l’hora de definir un traçat sempre polèmic, ja que ha de passar per espais sensibles de l’Anella Verda de Terrassa i els boscos del nord-oest de Sabadell, a més de travessar pel mig de barris densament poblats a través del carrer de les Palmeres.

Estudi d’impacte ambiental

A banda, i per escurçar terminis, es destinen 353.000 euros per a la redacció de l’estudi d’impacte ambiental. El departament de Territori assegura que “aviat” sortirà a concurs la licitació dels estudis de mobilitat i també el d’integració paisatgística.

324.000 euros per estudiar la millora del servei de tren

D’altra banda, a la mateixa vegada la Generalitat ha tret a concurs l’estudi de les millores del servei ferroviari al Vallès Occidental. Hi ha 14 mesos per dur a terme l’estudi, un cop sigui adjudicat. L’estudi haurà d’analitzar especialment els accessos al Parc de l’Alba de Cerdanyola i la UAB des del Barcelonès i el Vallès i la mobilitat interna pel corredor de la línia R4 de Rodalies, en paral·lel a la N-150. En altres paraules, es tracta del túnel d’Horta que alguns sectors reivindiquen des de fa temps per complementar l’actual corredor de Vallvidrera, que usen els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

L’estudi ha de comportar una proposta de serveis i un estudi de la demanda en un recorregut de 30 quilòmetres entre Terrassa, Sabadell, Barberà, Badia, Sant Quirze, Cerdanyola, Montcada i Reixac i Barcelona.

Foto portada: els terrenys per on hauria de passar la Ronda Nord, la B-40. Autora: Alba Garcia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa