Foto portada: rotonda sobre la C58, entre Sabadell i Badia.

La C-58, entre Sabadell i Badia, es converteix en un punt negre

La incorporació des de la rotonda d’accés des de Via Sabadell, així com l’accés a l’autopista AP-7, han convertit el tram de la C-58, que transcorre per Badia del Vallès, en un dels punts negres de la xarxa viària.

En l’últim mes s’han comptabilitzat fins a tres sinistres en tots dos sentits. I a això cal sumar l’alta accidentalitat en la rotonda d’accés a Via Sabadell, que té una mitjana d’un accident diari. El volum de tràfic que registra aquesta via i la disposició de dues incorporacions en pocs metres converteixen aquest tram en un dels punts negres de la circulació comarcal, informa Mònica Escolà.

La rotonda elevada més gran d’Espanya

El mes de gener de l’any 2012, el president de la Generalitat, Artur Mas, va inaugurar la rotonda elevada més gran d’Espanya, a Sabadell. Té 250 metres de diàmetre a Sabadell, el polígon comercial Via Sabadell o la UAB des de l’autopista C-58. La rotonda va suposar una inversió de 20 milions d’euros.

La rotonda, segons les administracions competents, estava cridada a resoldre els problemes de connexió i millorar la mobilitat urbana i interurbana. Des de la seva inauguració, però, els accidents que s’han produït, en part per l’escassa visibilitat als accesos a la rotonda, són d’un accident de mitjana al dia. La majoria d’accidents són de caràcter lleu.

Foto portada: rotonda sobre la C-58. Autor: J.Peláez / Aj. de Sabadell.

One Comment

  1. Yo en lo que és la rotonda,sólo encuentro un defecto de forma;que es que cuando llegas al ceda de incorporación no tienes visibilidad suficiente debido a que las vayas protectoras impiden la visibilidad.Fácil de corregir si se modifican y en vez de llegar hasta el ceda,se recortan 3 metros antes y así tener visivibilidad;por otra parte si la gente supiese circular correctamente por dentro de las rotondas,no habría tantos accidentes.Pero para eso no hace falta ir hasta ésta rotonda,basta con ver el porcentaje de accidentes menores que hay en cualquier rotonda que tenga 2 carriles interiores o más y tenga más de 2 salidas de la misma.Así que no es tanto por la rotonda en sí si se arregla la visibilidad de los accesos,como del poco conocimiento que tienen los conductores circulando por dentro de las rotondas.
    Por otro lado,ahora porque estamos en tiempos de crisis y tanto ésta rotonda como el carril Bus Vao,parecen obras descomunales para el uso que tienen;pero si remonta la economía y por lo tanto el trabajo,ya veremos haber luego si realmente han valido la pena;yo creo que sí,que lo que falla es la falta de trabajo y el poco movimiento de coches en comparación a años atrás.
    De todas maneras,porque el polígono de Sant Pau de Riu Sec,no está ocupado totalmente por empresas,si no,seguramente sería más que necesaria esa rotonda.