Foto: la protesta a la Via Massagué. Autor: Agustin Lorca

Més de 500 persones als carrers per la sanitat pública al Taulí

L’anunci de la concessió de la paga extra a la plantilla del Taulí no ha fet suspendre la manifestació prevista per aquest dimarts a la ciutat. A les 18 hores més de 500 persones han sortit del Taulí i s’han manifestat fins l’Ajuntament. Una delegació de la plantilla s’ha reunit amb part del govern local.

Una de les reivindicacions s’han aconseguit: que la plantilla cobri la paga extra aquest Nadal. Aquest dilluns es va anunciar el compromís i el Consell de Govern ho ha aprovat. Però hi ha altres, tant dels treballadors com dels usuaris de la sanitat pública i en concret dels serveis que presta el Taulí.

Reunió a la sala de govern de l'Ajuntament. Autor: Aj / cedida.
Reunió a la sala de govern de l’Ajuntament. Autor: Aj / cedida.

Així que la manifestació s’ha mantingut amb bona assistència. Més de 500 persones s’han mobilitzat i, no gaire habitual, hi havia tants usuaris com professionals de la Corporació. La marxa ha comptat amb el suport del moviment veinal. En declaracions a Ràdio Sabadell, el sentiment de la plantilla era de victòria però també de reflexió any i mig després d’acceptar rebaixar-se el sou:

S’ha posat de manifest que per la via del diàleg els polítics no ho entenen. El que estan aconseguint és que ens radicalitzem tot, menys diàleg i més sortir al carrer”, ha assegurat Montse González del sindicat UGT. Per la seva part, Juan Fuentes, del Moviment de Treballadors del Taulí ha assegurat que “la gent s’ha vist amb l’aigua al coll i aquest ha estat el principi d’una lluita”.

Ara es vol posar el focus d’atenció en la resta de retallades que ha patit el personal, per intentar anar recuperant la situació.

Reunió a la Casa Gran

Una delegació de la plantilla s’ha reunit a l’Ajuntament amb l’alcalde de Sabadell, Juan Carlos Sánchez, i altres membres del govern local. Sánchez els ha informat dels termes de l’acord arribar amb el conseller de Salut, Boi Ruiz (CiU). S’han lliurat 1.500 firmes de suport a un manifest que reivindica la sanitat pública de qualitat i inclou diferents demandes sobre els drets laborals de la plantilla.

Foto portada: la protesta, a la Via Massagué. Autor: Agustín Lorca / cedida.

Els comentaris estan tancats