Sabadell ha guardat un minut de silenci aquest dilluns per condemnar l’assassinat d’una dona en un habitatge del carrer Pajares. L’acte ha aplegat un centenar de persones a la plaça Sant Roc. Per la tarda hi ha convocada una doble concentració davant de l’Ajuntament per rebutjar el feminicidi i l’agressió sexual que va tenir lloc el passat dilluns a l’entorn del riu Ripoll.
El minut de silenci s’ha produït a les 12 del migdia i ha comptat amb una àmplia presència política i institucional, membres de la Policia Municipal, familiars i ciutadans a títol propi. En declaracions a la premsa, Tània Verge, consellera d’Igualtat, ha condemnat rotundament els fets d’un “diumenge devastador” pels feminicidis de Sabadell i Cambrils.
La consellera ha demanat “intimitat i respecte” per a la família de la víctima i ha reclamat un esforç comú de la societat per erradicar la violència masclista. “Les xifres de feminicidis ens diuen que cal seguir invertint molts recursos i fer front als discursos negacionistes i als atacs contra les polítiques d’igualtat”, ha exposat.
Doble concentració
El col·lectiu feminista Justa Revolta ha convocat una concentració a la plaça Sant Roc aquest dilluns a les 19 hores per condemnar l’assassinat de la veïna de Ca n’Oriac i l’agressió sexual denunciada a l’entorn del riu Ripoll la passada setmana. Una hora abans, a les 18 hores, tindrà lloc la concentració convocada per la Taula de Gènere, on es llegirà un manifest.
Més informació: