L’Ajuntament respira tranquil després dels darrers anuncis al voltant de l’obertura d’un centre logístic d’Amazon entre Sabadell i Barberà però dins del polígon industrial de Can Roqueta, just entre l’estació de la ITV i la carretera de Santa Perpètua. Segons el govern municipal, no tindrà un gran impacte a l’hora de moure’s per la ciutat ni pel polígon.
Per què confia el govern Farrés en el poc impacte d’Amazon? Perquè segons les darreres novetats no es tractarà un centre d’última milla logística (un centre on entren mercaderies en camions o tràilers i surten en furgonetes cap al comprador final). Es tractarà d’una mena de centre intermediari, és a dir, que rep i classifica mercaderies i les envia de nou en camions a una estació logística Amazon, llavors sí d’última milla.
El tinent d’alcaldessa Pol Gibert (PSC) limita l’impacte d’Amazon a l’arribada o sortida d’una mitjana de 13 camions en hora punta per la carretera entre Sabadell i Santa Perpètua. I des d’allà a l’AP-7 a través de Santiga o Torre Ferrusa. Camions, això sí, de gran tonatge que es mouran sobretot a la nit però en una quantitat “assumible”, assegura el tinent d’alcaldessa i diputat. En cap cas, apunten els serveis municipals, afectaria la mobilitat general del polígon Can Roqueta, Torre-romeu o la resta de la ciutat.
Previsions a la baixa
Fonts coneixedores dels estudis apunten que els 13 camions a l’hora són estimacions fetes per l’empresa, i que a la nit el moviment de camions serà molt major, fins a 45 vehicles per hora a partir de les vuit del vespre i fins la mitjanit.