El president de Renfe, Raül Blanco, ha detallat el pla de transport per als pròxims dies, ja que es preveu que la xarxa continuï patint afectacions derivat de l’averia “estructural” a Montcada provocada pel robatori de coure.
Pel que fa a l’R4, la línia que travessa Sabadell en direcció Barcelona o Terrassa – Manresa, hi haurà situacions diferents segons si és el tram nord (el vallesà) o sud. Al tram nord, hi haurà un terç del servei habitual -dos trens per hora i sentit- entre Manresa i l’Hospitalet de Llobregat. Aquesta és una de les grans novetats d’aquest dimarts, ja que en els últims dos dies el servei no ha passat per totes les estacions de Barcelona i tampoc ha arribat a l’Hospitalet. Tampoc per les de Montcada.
Pel que fa al ramal sud, hi haurà les freqüències habituals -quatre trens per hora i sentit- però el recorregut des de Sant Vicenç de Calders o de Vilafranca del Penedès acabarà a l’Hospitalet de Llobregat.
Pel que fa a l’R7, que comunica Barcelona amb la Universitat Autònoma, els viatgers podran anar a Cerdanyola amb l’R4 i s’habilitaran busos des de Cerdanyola a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
FGC manté el servei en hora punta
En els Ferrocarrils, l’operatiu extraordinari que es manté també aquest dimarts consisteix en perllongar el servei de l’hora punta a la línia del Vallès més enllà del seu horari habitual. També s’ha reforçat el personal d’algunes de les estacions més freqüentades per tal de millorar la fluïdesa en els accessos i donar assessorament. Dilluns es va registrar un augment del 5 per cent de viatgers a la línia Barcelona-Vallès i de fins al 15 per cent a les estacions de Terrassa i Sabadell.
Un dimarts “complicat” per la previsió de pluja
El director general de Transports i Mobilitat, Oriol Martori, ha remarcat que aquest dimarts “tots els operadors estaran operant al 100 per cent de la seva capacitat” i ha alertat que “pot ser un dia complicat” perquè hi ha previsió de pluja, cosa que “altera” la mobilitat.
Foto portada: un tren de Rodalies entre Sabadell i Terrassa. Autor: ACN.