Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha batut el 2024 el seu rècord anual de demanda, amb un total de 97,4 milions de viatges a les línies metropolitanes. La xifra suposa un augment del 7,2 per cent respecte al 2023, i supera en un 7 per l’últim rècord, que era de l’any previ a la pandèmia, el 2019, quan es van fer 91 milions de viatges. La línia Barcelona-Vallès frega els 69 milions de viatges, un augment del 6 per cent anual. La puntualitat en el servei, que es registra a partir de retards de més de tres minuts, s’ha mantingut el 2024 prop del 99 per cent.
El president de FGC, Carles Ruiz, ha destacat que les dades són “molt bones” perquè es torna a créixer “a totes les línies i també pràcticament a totes les estacions”. Segons ha apuntat, el rècord de demanda motiva l’empresa pública a “continuar treballant cada dia per oferir una opció de transport públic fiable, segur i de qualitat per tal de fomentar que cada cop més gent deixi el cotxe a casa”.
Dades de demanda
L’any 2024 a la línia Barcelona-Vallès s’han registrat prop de 68,8 milions de viatges, un 6 per cent més que el 2023 i un 3,8 per cent més que l’any 2019. En alguns municipis de la línia, l’increment de la demanda respecte al 2023 ha estat superior a la mitjana, com Sabadell (18,5 per cent), Terrassa (15,3 per cent), Sant Quirze del Vallès (10,8 per cent) i Rubí (9,2 per cent). En comparació amb el 2019, Sabadell i Terrassa són les ciutats on ha crescut més la demanda, un 40,4 per cent i un 27 per cent, respectivament.
La línia Llobregat-Anoia, ha registrat 28,6 milions de viatges, un 10,2 per cent més que el 2023 i un 15,8 per cent més que l’any abans de la pandèmia. Pel que fa a la línia Lleida-La Pobla de Segur, ja fa tres anys que registra rècords de demanda. El 2024 s’ha tancat amb més de 446.000 viatgers, un 19,8 per cent més que el 2023.
Foto portada: andana de l’estació Sabadell Parc del Nord, inici i final de la línia S2. Autor: FGC / X (Twitter).