Foto portada: un dels trens rehabilitats de la línia del Vallès dels FGC. Autor: ACN.

FGC: entra en funcionament el primer dels trens de 1996 que s’han reformat

La línia del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha estrenat aquest dijous el primer de les 22 unitats de tren fabricades l’any 1996 que es reformaran. Segons l’empresa pública, ara disposen d’un major confort i serveis com ara ports de connexió USB, integració de les pantalles panoràmiques i una millor informació a l’usuari.

Es tracta de la sèrie 112. La majoria de combois es van construir el 1996. “S’han equiparat a la resta d’unitats”, ha explicat el president de FGC, Carlos Ruiz (alcalde de Viladecans entre 2005 i l’any passat, quan va ser nomenat president de l’empresa pública), que ha detallat que l’empresa pública destina 16,3 milions d’euros per a la rehabilitació dels primers 16 trens. Posteriorment, en sumarà al voltant d’uns cinc milions més per a unes altres sis unitats i d’aquesta manera, completar el canvi de les 22 d’aquest model. El que s’ha estrenat aquest dijous és el primer tren.

Posada al dia dels vagons

Entre les novetats que incorporen els nous vehicles hi ha l’eliminació de les barreres de vidre que separen els seients amb les zones de portes, s’han instal·lat més seients plegables, l’accessibilitat de les portes i s’han repintat diversos elements. La directora de Material Mòbil i Xarxa Ferroviària, Esther Garcia, ha matisat que s’ha “modernitzat”, però “no s’ha fet un canvi radical” de l’exemplar original.

En aquest sentit, Garcia ha explicat que s’han conservat els seients, però s’ha modificat la tapisseria, el color dels agafadors i l’aspecte exterior dels trens cap a una imatge igual que el model 115, que “són els més moderns”, ha especificat. Ha apuntat que la remodelació permet una “millor visió de les càmeres de seguretat”. Alhora, ha assenyalat que també s’optimitza la captació de dades sobre la circulació de trens i això “és important de cara a futures incidències”. 

El president de l'empresa pública FGC, Carlos Ruiz, a la dreta. Autor: ACN.
El president de l’empresa pública FGC, Carlos Ruiz, a la dreta. Autor: ACN.

El president d’FGC ha defensat que “la clau d’haver fet un manteniment al llarg del temps” ha permès que es puguin “allargar la vida de les unitats 112”. Concretament, segons ha precisat, seran pràcticament deu anys “en perfectes condicions” i amb una “millora de la confortabilitat” per als viatgers, ha afegit. D’altra banda, Ruiz ha recalcat que “s’aprofita un material que està en perfectes condicions” i ha recordat “l’esforç” de l’empresa pública amb més de 16 milions d’euros d’inversió. 

La idea de FGC és anar incorporant els trens rehabilitats de la sèrie 112 a la xarxa ferroviària cada quatre mesos. En el cas que la integració vagi bé i no suposi afectacions a la circulació es podria rebaixar fins a dos mesos i així, accelerar el canvi de les 22 unitats. 

Informació relacionada:

Foto portada: un dels trens rehabilitats de la línia del Vallès dels FGC. Autor: ACN.

Els comentaris estan tancats