Infraestructures de la Generalitat (l’antiga empresa pública GISA), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament asseguren que treballen per mitigar un dels problemes que arrossega el traçat dels Catalans des del soterrament de les vies per Gràcia i Can Feu: l’acumulació d’aigua en cas de tempestes a Can Feu. En alguns casos ha obligat a tallar el servei.
Segons un comunicat de l’Ajuntament, la pròxima setmana acabaran els moviments de terres que s’estan duent a terme per evitar inundacions per pluja. S’ha ampliat la bassa de Can Feu. En cas de forta pluja l’aigua s’acumulava a l’inici del túnel de Can Feu, el que va cap a les estacions dels FGC a la ciutat. Fins i tot algun cop s’ha aturat el servei. En un altre ordre de coses, les mateixes inundacions, a les rodalies del castell de Can Feu (municipal des de fa uns anys tot i que en pèssim estat de conservació), podien malmetre encara més el castell.
Ara s’han fet moviments de terres per millorar la capacitat d’embassament d’aigua, drenatge i laminació en cas de pluja, que arriba a la superfícia a través de la llera de l’antic torrent de Can Feu.
Segona fase
Les parts implicades tenen per davant una segona fase d’obres. Asseguren que caldrà renaturalitzar els talussos i la llera en la línia del que es va aprovar al pla del connector verd del castell de Can Feu.