La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha presentat un requeriment al Departament de Territori per modificar l’execució del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV). La petició parteix de la premissa que caldria, segons el col·lectiu, prioritzar les actuacions orientades a potenciar el transport públic. D’aquesta manera, reclamen executar millores la mobilitat col·lectiva per davant de la projecció de vies com l’ampliació de la B-40 entre Terrassa i Sabadell.
A través d’un comunicat, la CCQC desataca que el PEMV estableix més de 60 actuacions amb un pressupost de 2.800 milions d’euros per rebaixar la congestió en la mobilitat vallesana, fomentar el transvasament modal cap al transport col·lectiu en detriment del vehicle privat i reduir la contaminació i les emissions. Segons destaca el col·lectiu, al gener el Departament de Territori ja va presentar un informe de seguiment on es destacava que no es podrien assolir els objectius establerts l’any 2026, per una “execució parcial i esbiaixada” del PEMV, ressalta.
Per aquest motiu ha presentat un requeriment que comportarà analitzar la situació a la comissió paritària de les secretaries de Mobilitat i Infraestructures i de Transició Ecològica, amb la finalitat d’aturar projectes viaris vigents, com la B-40. En el seu lloc, aposten per l’activació de projectes que tenen a veure amb la mobilitat sostenible, sigui en tren o en bus, entre d’altres. “Si el Departament no actua amb els mecanismes de reorientació del PEMV, no només estarà desvirtuant-lo, sinó que estarà incomplint els requeriments ambientals establerts en el mateix pla, en la legislació autonòmica, en directives europees, i en acords internacionals, tal com reclama la comunitat científica”, conclouen.