Retencions a l'AP-7. Autor: ACN.

Les retencions a l’AP-7 es van disparar el 2024

Les retencions a l’AP-7 es van disparar el 2024, amb gairebé 8.000 hores d’espera al volant, unes 1.400 més que el 2023, segons dades del Servei Català de Trànsit obtingudes. Així, si un vehicle hagués patit totes les cues registrades al conjunt de l’autopista, s’hauria estat una mitjana de 10 hores i 45 minuts cada dia enmig de retencions a cadascun dels dos sentits de la marxa. La sinistralitat també va tocar sostre l’any passat, ja que es van comptar 699 accidents amb víctimes –pràcticament dos cada dia–, més que cap altre any des de, com a mínim, el 2019. Amb tot, les persones que van perdre la vida van ser cinc, el nombre més baix en el mateix període.

Les cues a l’autopista van arribar a 7.860 hores acumulades durant el 2024. Una xifra que suposa un augment significatiu del 21 per cent respecte a les dades del 2023, que ja eren rècord. Si mirem una mica més enllà, l’últim any prepandèmic, el 2019, es van registrar 3.775 hores, menys de la meitat que l’any passat. I després de la caiguda de l’atípic 2020, la xifra va anar a l’alça cada any, coincidint amb la fi dels peatges a l’AP-7 i altres vies el 31 d’agost del 2021.

La longitud mitjana de les retencions també ha experimentat un increment des de l’aixecada de les barreres, per bé que en aquest cas el canvi ha estat més lleuger. Si bé el 2019 les cues eren de 3,28 quilòmetres de mitjana, l’any passat van ser de 3,49 quilòmetres, xifres similars als anys anteriors.

Pel que fa a la sinistralitat, les estadístiques també mostren un creixement. Si el 2023 es van registrar 676 accidents amb víctimes, al 2024 en van ser 699 -un 39 per cent més que el 2019, l’últim any abans de la covid i abans de la fi dels peatges-. L’AP-7 és la via amb més incidents, tal com ha passat cada any després de la pandèmia. Amb tot, el nombre de víctimes mortals s’ha reduït el darrer any, passant de 15 a 5.

Foto de portada: retencions a l’AP-7. Autor: ACN.

Els comentaris estan tancats