Rodalies encara opera de manera “limitada i restringida”. La consellera de Territori i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, ha detallat les línies que sí que han anat recuperant part del funcionament, però ha advertit que l’executiu no pot assegurar quan es restablirà la totalitat del servei: “Treballem intensament amb Adif i Renfe per recuperar la normalitat al més aviat possible”, ha subratllat.
Paneque ha insistit que no es podia assegurar el compliment de l’horari habitual de cap de les línies de Rodalies que ja estaven recuperant part de l’operativitat, gràcies a serveis mínims. Ha garantit, això sí, que Govern treballa amb Adif i Renfe per restablir la totalitat de les línies “al més aviat possible”.
La consellera i portaveu també ha asseverat que no hi ha cap sistema alternatiu que pugui compensar al moment tota la mobilitat, sobretot tenint en compte la situació “d’excepcionalitat” viscuda ahir. Paneque ha destacat que es van posar a disposició de la ciutadania totes les flotes de transport de què es disposava, al llarg de la tarda i nit, fins que Metro i Ferrocarrils van anar reprenent les línies.
Rodalies: servei suspès al matí
Estava previst que el servei es recuperés aquest dimarts. Al llarg del matí d’aquest dimarts han començat a circular els primers trens a l’R1, l’R2, l’R2 Sud, l’R2 Nord, l’R3, l’R4 i l’R11, però encara hi ha trams i línies sense operar. El servei s’ha recuperat parcialment, doncs. I la resta de línies del sistema de Rodalies i regionals seguiran suspeses fins a nou avís.
Aquest matí, Renfe ha suspès tot el servei a Catalunya per “la inestabilitat de la tensió a la xarxa elèctrica per garantir la circulació”, malgrat que en un primer moment havia anunciat que es podria restablir la circulació de trens operant amb uns serveis mínims del 60% en la majoria de línies, i amb retards.
El director de Rodalies, Antonio Carmona, ha explicat que en iniciar-se els primers trajectes s’ha comprovat que no es podia donar el servei “amb seguretat”.
Foto portada: el vestíbul de Sabadell Centre, tancat aquest dilluns a la tarda a causa de l’apagada general. Autor: D.Jiménez.
Pingback: FGC restableix totalment la línia Barcelona-Vallès