Autor: David Chao.

Prop de 2.000 persones han recorregut al servei municipal d’ajuda de tràmits digitals

El dispositiu de Suport Tràmits ha atès a 1.855 persones, segons dades proporcionades per l’Ajuntament, des de la seva posada en marxa el juliol de 2021. El servei té com a objectiu ajudar a les persones afectades per la bretxa digital, i ajudar-les a realitzar tràmits telemàtics. 

Els punts d’atenció personal, situats a la Biblioteca Nord, Biblioteca Sud i Biblioteca Ponent, han ajudat a fer 3.023 tràmits digitals. La majoria dels tràmits són sol·licituds de cita prèvia als organismes de l’agència tributària, Cat Salut, Seguretat Social, SEPE, entre d’altres. Una de les ajudes més freqüents que els punts d’atenció han proporcionat ha sigut per obtenir el certificat covid de vacunació. A banda d’això, també s’han fet tràmits per obtenir la vida laboral, certificats de prestacions, la sol·licitud de l’Ingrés mínim vital o la renda garantida de ciutadania. 

“Des de l’Ajuntament de Sabadell volem donar suport a tota la ciutadania perquè ningú quedi despenjat de l’anomenada bretxa digital, i més en aquests moments en què la relació entre la ciutadania i les administracions ha migrat gairebé completament cap al món digital”, ha declarat la tinenta d’alcaldessa, Montse González.

En funció de la capacitació de la persona, el suport pot consistir en la realització del tràmit complet o en l’acompanyament necessari perquè sigui la mateixa persona qui el faci. A més, durant l’últim ple de març, es va aprovar per unanimitat una moció per millorar l’atenció als clients a les entitats bancàries. Amb aquest motiu, l’Ajuntament sol·licita a les entitats bancàries que operen a la ciutat que reforcin l’atenció al client, en especial les persones grans que pateixen l’exclusió de la tramitació digital.

Foto portada: la biblioteca del sud, en una imatge d’arxiu. Autor: David Chao.

Els comentaris estan tancats