-
La PAH es concentra al Jutjat per fer pressió i evitar el desallotjament cautelar de l’edifici de Catalunya Caixa.
-
Les formacions d’esquerres municipals demanen que es retiri el procés penal.
Si fa uns dies entrava una segona família a l’edifici de Caixa Catalunya que la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca va ocupar al barri de Campoamor, aquest dijous un membre de la PAH ha de declarar per l’ocupació del primer pis. La propietària de l’immoble, Catalunya Caixa, ha demanat el desallotjament cautelar, que es pot dictar avui mateix.
Catalunya Caixa ha denunciat l’ocupació per la via penal i aquest dijous un dels primers ocupants han de declarar als Jutjats de Sabadell. A partir de les 9, membres de la Plataforma d’Afectades per la Hipoteca i la Crisi de Sabadell es concentren a la porta dels Jutjats per pressionar. Segons la PAH, el desallotjament cautelar és injustificat i de la decisió que es prengui, les persones que ara ocupen el pis demà no tindran on dormir. Reiteren que volen negociar amb Catalunya Caixa per aconseguir el pis en règim de lloguer social.
A nivell polític, les quatre formacions d’esquerres amb representació municipal, el Partit dels Socialistes, Entesa per Sabadell, Iniciativa per Catalunya Verds i Esquerra Unida i Alternativa, demanen que l’entitat comenci a parlar amb les famílies afectades i demanen que retirin el procés penal. Els quatre partits recorden la tasca social que fa la PAH.
L’ajuntament negocia amb els bancs un acord
Aquesta entitat és una de les que està negociant amb l’ajuntament de Sabadell com donar sortida al problema dels impagats de la hipoteca. El consistori ha plantejat una proposta de conveni. Algunes entitats, com el Santander Central Hispano, ni s’han volgut assegure a parlar.
L’ajuntament planteja quatre punts: que no hi hagi cap desnonament més d’habitatges principals per impagaments deguts a situacions econòmiques sobrevingudes, la dació en pagament, que s’articuli un lloguer social com a norma general i, en últim cas, que els bancs cedeixen pisos al consistori per tenir una borsa d’habitatge per a situacions d’emergència.