Foto portada: la selecció espanyola d'handbol, celebrant el passi a les semis de Tòquio. Autor: @COE via Twitter.

Espanya s’imposa a Suècia i passa a semifinals

  • El sabadellenc Aleix Gómez finalitza com a màxim anotador d’Espanya: vuit gols.
  • El combinat espanyol es jugarà dijous el passi a la final després de remuntar davant la subcampiona mundial (33-34).

Tot el partit per darrere fins el moment decisiu quan un gol a porta buida del sabadellenc Aleix Gómez ha posat per davant la selecció espanyola d’handbol davant una de les seves bèsties negres, Suècia. Espanya competirà per les medalles a l’imposar-se als nòrdics en quarts de finals per 34 gols a 33. Un partit digne d’una finalíssima olímpica que deixa els suecs, subcampions del món, fora de competició.

Vuit gols vuit d’Aleix Gómez. El jugador sabadellenc, de 24 anys, convertit en tot un puntal de la selecció espanyola, liderant la selecció juntament amb Alex Dujshebaev. Espanya no ha jugat el seu millor partit i Suècia ha anat per davant en el 75 per cent del temps. Però els partits decisius es juguen en els minuts finals i els hispanos han pogut mantenir les distàncies en el marcador quan les coses anaven malament.

Celebració de la victòria. Autor: RFEB.

En uns 10 minuts finals d’infart, amb Espanya tres gols per sota, el combinat estatal ha sabut empatar. Aleix Gómez, des del seu camp i a porta buida robant la pilota en un atac suec amb porter-jugador, ha fet el sorpasso i a partir d’aquí fins i tot Espanya ha posat tres gols de distància entre mig, amb Dujshebaev al comandament. Finalment, però, 34 a 33 finals amb un gol decisiu de Dujshebaev a falta d’un minut.

Les semifinals: dijous. Espanya està disputant uns excel·lents Jocs Olímpics, a excepció del partit amb França, i s’ha sobreposat amb escreix a les lesions que han patit alguns dels seus jugadors més destacats.

Dimarts important per l’esport local

Amb Aleix Gómez ja a les semifinals, i Albert Beltran eliminat en hoquei herba, dimarts hi ha un altre plat fort per l’esport local: les waterpolistes Judith Forca i Maica Garcia es juguen el pas a les semifinals contra Xina. El partit, a les 8.30 hores, té un favorit clar: el combinat entrenat per Miki Oca, qui també té les jugadores del Sabadell Laura Ester i Irene González.

FITXA TÈCNICA

Espanya (34): Corrales (Pérez de Vagas); Gurbindo (2), Ángel Fernández (2), R. Entrerríos (5), Sarmiento (4), J. Aginagalde, Aleix Gómez (8, 3p); Maqueda (1), Alex Dujshebaev (5), Figueras (4), Antonio García (2), G. Guardiola, Sánchez-Migallón (1).
Suècia (33): Palicka (1) (Aggefords); Carlbogard (3), Ekberg (2) , Darj (1) , Gottfridson (5), Wanne (10, 4p) , Lagergren (2); F. Petterson (6), Claar (3), Sandell.

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: la selecció espanyola d’handbol, celebrant el passi a les semis de Tòquio. Autor: @COE via Twitter.

Els comentaris estan tancats