Desenes de famílies van protestat dimecres al matí a Sant Quirze del Vallès pel possible tancament de la línia d’i3 a l’escola el Turonet, una de les més antigues del municipi. Fonts del departament d’Educació han confirmat a l’ACN que la poca preinscripció que hi ha hagut al centre per al curs vinent, de 4 famílies, ha dut a plantejar una reestructuració, amb la voluntat de traslladar els alumnes d’i3 amb els d’i4 i fer un reforç docent a aquell curs. Les famílies, però, no ho veuen una solució i temen que a mitjà termini suposi el tancament del col·legi. La seva proposta implica redefinir les ràtios a 17 alumnes d’i3 als cinc centres del poble per garantir presència d’infants a tots ells.
Les famílies han fet una marxa per diferents carrers del municipi des de les 8.00 h, que han acabat amb el tall de la rotonda d’enllaç amb Sabadell, a l’altura de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). La mobilització respon a la preocupació que tenen els pares i mares del que pot passar si Educació acaba tancat la línia d’i3 al centre.
“Som una escola d’una línia, volem que hi hagi continuïtat en el centre, i si ens tanquen la línia d’i3 pel curs vinent molt probablement el projecte educatiu i la seva continuïtat quedarà en res perquè possiblement tancarà”, denuncia Gemma Pujades, membre del Consell Escolar. En aquest sentit, denuncia que el Departament no els ha traslladat un plantejament de manera oficial sobre el futur de la línia d’i3, i que s’han assabentat per la premsa de la intenció d’unir els preinscrits a aquest curs amb els alumnes d’i4.
“No creiem que sigui una solució, encara que els nens puguin tenir continuïtat al centre deixaríem de tenir línia d’i3, i de cara a la prescripció del següent curs, quins pares voldrien venir a l’escola?”, afegeix Pujades. Amb tot, creu que una opció implicaria redefinir les ràtios al municipi amb uns 17 alumnes per aula d’i3, un fet que asseguraria la continuïtat dels cinc centres educatius que hi ha a Sant Quirze del Vallès.
Foto de portada: un moment de la protesta. Autor: ACN.