Desencís de la Federació d’Associacions de Veïns amb el govern quatripartit. Si en el balanç de l’any 2015, la FAV encara va donar un vot de confiança al quatripartit (més info: ‘Toque de atención al gobierno de izquierdas‘), en aquesta ocasió ja han mostrat de forma oberta el seu enuig. Segons el president, Manuel Navas, “a l’equip de govern no li agraden les nostres crítiques”. A més, consideren que no hi ha “projecte de ciutat”.
La Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell (FAVS), palesa que “no sabem cap a on anem com a ciutat”, tot mantenit que tant els governs d’Antoni Farrés com de Manuel Bustos tenien projecte, se’n discrepés o no. “Veiem que ara s’està actuant de forma reactiva, donant pals de cec”.
Com exemple, l’intent de construir una residència pública a la zona sud de Sabadell, on hi ha “avançament molt lents”, en paraules de la portaveu de la comissió, Celia Gargallo. “Fem petits passos cap endavant, però molt lents”, ha ratificat Gargallo. Navas afegeix que “no acceptarem que es concertin places o siguin privades en una residència pública”.
Per altra banda, Navas considera que hi ha poc diàleg amb el consistori, fins i tot que menysté en certa manera la FAV, que agrupa una vintena d’entitats.
Oportunitat perduda de les estacions dels FGC
Aquest any entraran en servei les tres noves estacions dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a la Creu Alta, la plaça d’Espanya i la zona nord. Navas considera que en general hi ha hagut poc diàleg en tot aquest procés.
Per exemple, la plaça d’Espanya no és la nostra. S’ha fet per imposició de les administracions i no hem rebut gaire informació. És una pena que no s’hagi aprofitat aquesta oportunitat per fer les coses d’una altra manera. S’ha destrossat la plaça d’Espanya i el Passeig Manresa i no s’ha fet arribat el ferrocarril fins Castellar”, ha lamentat Navas.
La Policia Municipal ha canviat el seu model de desplegament a la ciutat des del desembre. Navas ha assegurat que el moviment veïnal ha donat tres mesos de marge al consistori abans de donar la seva opinió sobre els canvis.
Parecía imposible hacerlo peor que el anterior gobierno… pero vaya tela…
De la policia no se puede hablar, los responsables son gente cercana y no se les puede criticar. sino porque se les puso a dedo, para que sirviesen de guardia pretoriana y eso hacen. no envano son militantes comprometidos con alguno de los partidos del equipo de gobierno.
solo hay que mirar algun que otro arbol genealogico, y o ascripcion politica.
este gobierno acabara haciendo bueno al de Bustos y sus acciones los pondran en su sitio.
Mirar el cumplimiento de su codigo ningun imputado en el gobierno, se les olvido decir que eso no iva con ellos, que ellos estan por encima de el bien y el mal que su palabra va a misa, …….
pero que no vale nad.
Totes les associacions de les que fins ara cobraven, poc clarament d’amiguismes del PP i del PSOE (PSC) ara resulta que estan enfadades. Perquè serà….
Siguem sincers. Fer neteja només fa que crear enemics.