Foto portada: concentració davant el consultori de Poblenou, contra el seu tancament a l'estiu, fa dos anys. Autor: J.d.A.

200 veïns de Poblenou es concentren davant del CAP

Nova concentració contra els tancaments estivals a la tarda dels Centres d’Atenció Primària de Sabadell. Aquest cop la protesta ha estat davant el CAP Poblenou. Uns 200 veïns s’han sumat a la protesta, que vol evitar que es repetixi la situació dels estius de l’any 2012 i 2013.

L’any passat el CAP Poblenou va tancar les seves portes tot el mes d’agost. Matí i tarda. El centre mèdic només disposa, de fet, d’un metge i una infermera. És probablement el que té menys usuaris de Sabadell però la majoria són gent gran i de visita poc menys que setmanal a l’ambulatori, segons explica el president de l’entitat veinal, Francisco Rosa.

Volem que aquest mes d’agost el CAP no es tanqui perquè la gent gran ho té molt difícil per anar al CAP Torre-romeu, que a més tanca a la tarda i llavors cal anar a Sant Fèlix o el Taulí”, explica.

Uns 200 veïns s’han sumat a la convocatòria de la Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell i s’han concentrat a mitja tarda davant el CAP.

No ens deixem enganyar. Teníem la millor sanitat i ens l’estan robant. Cal batallar perquè si volem podem aturar els tancaments”, ha assegurat el portaveu de la FAV, Manuel Navas.

Fa unes setmanes es va fer una acció similar davant el CAP Sud. En breu es farà el mateix davant el CAP Gràcia. El moviment veinal assegura que anirà fent accions puntualment fins que hi hagi un compromís de no tancar els ambulatoris de Sabadell.

El portaveu de Salut de la FAV ha explicat l’acord parlamentari a que han arribat CiU i ICV i que compromet l’Institut Català de la Salut a pactar amb els ajuntaments els ambulatoris. Per la seva part, l’ICS assegura que encara no s’ha pres cap decisió sobre els tancaments i que es decidiran en una taula entre representants sanitaris, l’Ajuntament, i amb la presència de la Plataforma per la Sanitat Pública.

Foto portada: protesta davant el CAP Poblenou, aquest dijous. Autor: J.d.A.

3 Comentaris

  1. Me Congratulo con la Sabia decisiòn , Qual es el poderoso motivo por el que, el Señor Navas halla rectificado, ya que mejor que el nadie, para acordarse que fue el, junto con el señor, J. Guil, los que acordaron con su Buen amigo, DR. Antonio Rodriguez, antiguo director del Cap Can Oriac, promocionado a Director del Area de Sabadell, los que acordaron, dicho cierre, la contra prestacion no la conocemos, pero el resultado si, y la poca presión que se ejercio desde la FAV, al cierre de otros Caps, de la ciudad, Cap Gracia, Cap Sud, Concordia, y otros que solo habrieron por las mañanas, Sant Oleguer, creu Alta, Cap la Serra.

    quizas la proximidad de las elecciones municipales y el afan de protagonismo lleven a que politicos de tres al cuarto, se interesen por las necesidades de los ciudadanos.

    quizas seria bueno que se montase una gran revuelta para que se volviese a reanudar el servicio de urgencias de can Oriac por las noches, y 24 horas los fines de semana.

    le recuerdo que aquella perdida, hace que muchos enfermos lo pasen muy mal, los fines de semana, ya que sant felix, esta masificado, y incumplimiento por los responsables del ICS, de dotarlo de medios hacen que la asistencia a los enfermos sea de menor calidad. a pesar de la voluntat de los escasos profesionales , medico y enfermeras, etc. que se esfuerzan por prestar un servicio de la maxima calidad posible.

    no es falso de que con los recortes que se han practicado, el numero de personas fallecidas por falta de atencion sanitaria de calidad ha aumentado. que la crisis propicia un aumento en el numero de suicidios. y que algunos Directores, esos que se llaman gestores y que se prestan a contribuir en este genocidio, por unos cuantos euros mas que el resto de sus compañeros, y por una ansia de alimentar su vanidad ego personal, y falta de escrupulos, regados con el sufrimiento el dolor, cuando no con la sangre. de los mas debiles. seguro que con los que disponen de un buen billetero para ir a la sanida privada, no les tratan del mismo modo.

    suerte y haber si siguen su lucha y hacen posible que no se cierren nuestros Caps. y si es necesario hacemos que cesen a esos que de forma barriobajera presionan desde dentro para hacer efectivos dichos recortes, cierres de centros y resto de degradacion de un sistema sanitario publico, que era de envidiar por otros sistemas.

    • Mentirosa compulsiva

      a los de de madrid los criticaremos pero a no les han faltado co/ajones, para conseguir que no privatizasen la sanidad, 6 Hospitales, casi nada. claro, no se pierden en tonterias, que si el derecho a decidir, que si independencia si, que estil busto, que si barça madrid.

      lo que hace falta ya, es tomar la calle de verdad, y dejarse de Mamoneos y de tener engañado a el pueblo.

  2. A Madrid, els professionals de la sanitat: metges, infermeres han estat en primera línea de la lluita. Amb la qual cosa, és normal, que la ciutadania s’hagués posat al costat d’ells. Aquí és el contrari, s’amaguen per por de perdre la feina i clar, el poble no es mou. El més injust és que els estan acomiadant igualment perquè la política que porta a terme CIU és la de la privatització silenciosa. També haig de dir que, a pesar de tot els inconvenients, els professionals sanitari estan duent a terme una incomiable labor.