“Som jubilats i paguem el doble o el triple en mòbil que abans”

Un centenar de famílies viuen en una promoció d’habitatge públic sense telèfon ni internet des de fa gairebé un any. En una promoció d’habitatges tan gran, l’afectació en el servei de telefonia pot condicionar el veinat d’una forma molesta però poc important o pot fer-ho de forma vital. Coneixem el testimoni d’alguns veïns, com en Jordi i la Montserrat, jubilats.

 

En Jordi Farràs i la Montserrat Crivillé són una parella de jubilats. Van entrar a viure a la promoció de SBD Lloguer Social al carrer Manuel de Falla el mes de juny de 2010. De seguida, van veure que hi havia problemes amb el telèfon perquè al voler canviar el número que tenien abans al nou domicili no va ser possible. Això sí, van saber els problemes per ells mateixos. Ningú els hi va dir res. “Pensàvem que seria un problema que se solucionaria en quatre dies però va passant el temps i ja no sé si arribarem a tenir telèfon aquí”, assegura Farràs.

Els dos estan jubilats, amb pensions no gaire destacables, i noten molt el fet d’haver de trucar pel mòbil: “ara paguem el doble o el triple del que pagàvem abans amb el fix; som jubilats i es nota molt”, diu ell, mentre que la seva dona assegura que a més han de pagar per un router USB a una companyia d’internet malgrat que els hi funciona molt lent i només al costat de la finestra. La Montserrat d’altra banda intenta des de fa mesos que Telefónica li aboni el que ha pagat durant un semestre per la línia telefònica que no ha pogut fer servir mai. “Però truques, t’envien d’un lloc a un altre i al final acabes sense fer res”, diu ressignada.

veïns promoció Manuel de Falla 5
La parella, al seu menjador

 Gestions personals davant l’alcalde

Al cap d’un parell de mesos vivint a la promoció, en Jordi Farràs assegura que va començar a fer gestions a nivell polític a la ciutat. Va explicar el cas a l’alcalde, Manuel Bustos i al tinent d’alcalde de l’àrea de Presidència i anterior responsable d’Urbanisme, Joan Carles Sánchez. Segons Farràs, els dos van dir que no coneixien el tema però que s’informarien i els hi donarien alguna resposta. Quan a les tres setmanes, Farràs va tornar-hi va ser enviat a la secretària del tinent d’alcalde, que el va enviar a la secretària de VIMUSA, que “se’m va treure de sobre”. Davant la manca de solucions, Farràs va deixar les gestions en mans del veí i advocat Ángel Aso.

Notícies relacionades:

Cent famílies viuen sense telèfon en pisos nous des de fa un any
“Vivim en una cabana al mig del bosc”