L’Ajuntament i l’Amical de Mauthausen, organitzen la sisena edició de cinema sobre la deportació de persones als camps nazis. Es faran tres sessions: diumenge 22 de gener, 19 de febrer i 19 de març, tots amb un debat posterior amb la participació de l’Amical de Mauthausen i persones vinculades a les pel·lícules i expertes en la matèria.
Les projeccions són gratuïtes i seran a les 18.30 hores a l’auditori Pere Quart. Es poden reservar entrades a la web.
- El cicle comença aquest diumenge 22 de gener amb la projecció del film La conferència, producció alemanya de 2022 dirigida per Matti Geschonneck i que gira entorn la coneguda Conferència de Wannsee, en acabar la pel·lícula, es farà un col·loqui amb l’historiador i especialista en el cinema, Xesco Montáñez.
- Diumenge 19 de febrer tindrà lloc la projecció de Greykey, que narra la història de Carlos Grey-Molay, combatent republicà negre, supervivent del camp de concentració de Mauthausen. La sessió comptarà amb el director del documental, Enric Ribes.
- El cicle finalitzarà el diumenge 19 de març amb un altre documental, en aquest cas del sabadellenc David Serrano Blanquer. Es tracta de Menazka (La Cassola), que recull la història de l’Isaac Borojovich, supervivent de l’Holocaust, que torna per primera vegada al camp de concentració de Berger Belsen acompanyant de la jove estudiant sabadellenca Camino Llonch. Un documental que narra la història de la Xoà, però també la transmissió de la memòria.
Què és el cicle de cinema sobre la deportació de persones als camps nazis?
És una de les accions incloses en el conveni que tenen signat l’Ajuntament i l’Amical de Mauthausen, en el marc del treball a la Xarxa de Memòria i Prevenció del Feixisme anomenat Mai Més. Tal com es recull al Pla de Memòria Democràtica, des de l’Ajuntament es treballa per donar a conèixer i sensibilitzar entorn l’exili republicà, la deportació o l’Holocaust, en la ciutadania i alhora oferint recursos que poden ser d’interès per al professorat.
Foto portada: Borojovich, en una visita a Sabadell, l’any 2016. Autor: David B.