Diari de la UniRaid (2): cap sabadellenc acaba a temps la primera etapa de sorra

iSabadell segueix a Los Guerrilleros, Out of limits i Sense límits, els tres equips sabadellencs que participen a UniRaid 2019, per la seva aventura marroquina.

Pols. Molta pols i des de ben aviat. Aquest dilluns els participants d’UniRaid han tingut una primera presa de contacte amb la sorra. Un tastet del que ha de venir en properes etapes. El nom del destí, Erg Znigui, ja ho preludiava. Erg és un mot àrab que podem traduir com a “mar de dunes”. El mar de dunes de Znigui, contigu al famós Erg Chebbi, l’únic erg del desert del Sàhara al Marroc. Els joves pilots han partit d’Er-Rich a trenc d’alba, a 3º. Una temperatura que enyorarien durant la jornada a ple sol.

És cert que la sorra no ha representat ni el 10% de l’etapa. També és cert que els equips ja s’havien batejat en pistes molt tècniques el dia anterior. Fins i tot, que l’etapa era 60 quilòmetres més curta que la de diumenge. Tanmateix, la presència dels primers bancals i rius de sorra, i l’increment de trams de pistes que reclamen coneixement i habilitat, sí que ha posat en serioses dificultats als joves estudiants. Prova d’això és que ben pocs han arribat a l’hora d’acabament de l’etapa. Cap dels sabadellencs.

Foto: Sense limits i Los Guerrilleros, plens de pols. Autor: cedida.
Foto: Sense limits i Los Guerrilleros, plens de pols. Autor: cedida.

Dos motius han estat principalment els causants d’aquesta mala classificació general. D’una banda, les constants aturades per ajudar als companys clavats a la sorra o per les encallades pròpies. D’altra banda, per les múltiples i freqüents sortides del traçat fixat. I clar, qui no ha sabut llegir adequadament la navegació o no ha surfejat correctament les dunes, ha hagut de tirar de pala, planxes i ronyons. Perdent un temps valuossíssim al que cal sumar les aturades prèvies i posteriors a l’abordament dels rius de sorra més dificultosos. Desinflar i reinflar pneumàtics, repassar filtres, assegurar l’estanquitat dels possibles punts d’entrada de pols i sorra a components bàsics del vehicle,… Les bombes de mà, les ulleres de protecció i els mocadors s’han fet imprescindibles. A la segona prova d’UniRaid també s’han vist més punxades i desperfectes dels que es van produir a l’etapa inicial.

Els equips sabadellencs ensopeguen amb la sorra

Los Guerrilleros és un dels equips que ha patit un contratemps amb una de les rodes. D’un cop al xassís del seu Opel Corsa han doblegat l’aleta, provocant que aquesta toqués amb el pneumàtic. Sánchez Carreira i Tejera han pogut corregir el desperfecte i han continuat el seu trajecte. Però el Corsa ja comença a acumular mossegades a la carrosseria massa aviat (recordem que diumenge Los Guerrilleros es van veure involucrats en una col·lisió múltiple, a resultes de la qual el capó i el maleter es van veure afectats). “Avui li hem donat molta tralla. Hi ha hagut moments en que anàvem quasi a 100km/h camp a través”, admet Sánchez Carreira que, amb tot, valora molt positivament el comportament del cotxe: “per la canya que li hem donat ha aguantat molt bé. Han sortit més sorolls, però el cotxe mecànicament segueix aguantant”.

Foto: els automòbils clavats a la sorra han estat freqüents. Autor: cedida.
Foto: els automòbils clavats a la sorra han estat freqüents. Autor: cedida.

També satisfets amb les seves muntures estan els altres dos equips sabadellencs. “L’Ibiza va molt bé. La veritat és que el cotxe és una passada, no s’ha quedat parat en cap moment. Respon molt bé”, assegura Miguel Melero d’Out of limits. Però no tot el mèrit és de l’Ibiza. El tàndem ha demostrat molta disciplina tècnica davant la sorra i una bona orientació. De fet, ells han obert ruta al seu grup. Però l’hora i mitja que han perdut intentant treure un company amb les dues rodes davanteres totalment immerses en la sorra ha estat clau perquè no arribessin a temps al campament. Si diumenge Sense límits va patir per la poca potència del seu Seat Marbella (40 cavalls), aquest dilluns el seu pes els ha jugat a favor. “El cotxe a la sorra respon molt bé. Un dels avantatges del Panda és que és molt lleuger i flota bastant”, ha declarat Vidal. Tot i això, ell i el seu company Perugachy, s’han vist immobilitzats en més d’una ocasió a la sorra.

En resum, segona etapa d’UniRaid, primera trepitjant desert, i amb un nivell d’exigència en augment. Queden encara etapes per endavant. Dimecres augmenta la sorra i desapareix totalment la carretera.


Etapa 2. Dilluns 25/02/2019. Er-Rich – Erg Znigui.

  • Distància: 340Km
  • Terreny: 11% carretera / 80% pista / 9% sorra
  • Incidències: segurament atesa la gran quantitat d’equips que no han arribat a temps al campament, o que han hagut de ser remolcats, l’organització ha declarat l’etapa sense hora d’arribada, “perquè seguir les petjades del Dakar amb els nostres cotxes no és gens fàcil i alguns han arribat al campament ben entrada la nit”.
  • Total de quilòmetres d’etapes acumulats: 749Km

Equips sabadellencs

Los Guerrilleros:

  • Dorsal: 193
  • Membres: Adrián Sánchez Carreira i Pablo Tejera
  • Vehicle: Opel Corsa B Swing de 1995

Out of limits:

  • Dorsal: 14
  • Membres: Miguel Melero i Queralt Pérez
  • Vehicle: Seat Ibiza GLX 1.2 de 1987

Sense límits:

  • Dorsal: 05
  • Membres: Chayak Perugachy i Ismael Vidal
  • Vehicle: Seat Marbella GL de 1994

Calendari i etapes

  • 0 Dissabte 23 de febrer: Tànger – Meknès (desplaçament)
  • Diumenge 24: Meknès – Er-Rich
  • 2 Dilluns 25: Er-Rich – Erg Znigui
  • 3 Dimarts 26: Erg Znigui – Erg Znigui
  • 4 Dimecres 27: Erg Znigui (etapa marató)
  • 5 Dijous 28: (etapa marató) – Nkob
  • * Divendres 1 de març: Nkob – Marràqueix (desplaçament)
  • * Dissabte 2: Marràqueix (dia sense etapa)
  • * Diumenge 3: Marràqueix – Tànger (desplaçament)

Més informacióTres equips sabadellencs, d’aventura pel Marroc en un ‘raid’ solidari.


Portada: El Seat Marbella dels Sense límits travessa el cordó de sorra i dunes que envolta el desert d’Erg Chebbi. Autor: cedida.

Comments are closed.