iSabadell.cat
‘L’estat de la ciutat (47)’: Picabaralla a ‘Ràdio Sabadell’

L’ESTAT DE LA CIUTAT

La renovació de la direcció de Ràdio Sabadell ha estat objecte d’una agra polèmica política que ha enfrontat a quatre grups de l’oposició (CiU, PP, Entesa i EUiA) amb PSC i ICV. El fons de la qüestió, la regeneració democràtica de l’emissora municipal, continua pendent.

La discrepància radica no tant en el fons de la qüestió, que és la necessitat de posar en marxa el procés d’elegir una nou director/a, sinó en la metodologia i el calendari per a fer-ho. Aquest procés va encetar-se el passat 9 de novembre amb la constitució del Consell Assessor i Consultiu d’acord amb les prescripcions del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC). Llavors, l’alcalde Manuel Bustos va comparèixer davant aquest òrgan per donar suport a la reelecció de Marc Sabater, director del mitjà des de fa més d’una dècada. Dies després, Entesa i CiU van presentar tres candidats alternatius.

Constitucio del Consell Assessor i Consultiu de Radio Sabadell
Constitucio del Consell Assessor i Consultiu de Radio Sabadell. Font: Aj.Sabadell

La qüestió havia de tractar-se el 27 de novembre, precisament el mateix dia que esclatà l’Operació Mercuri, la qual cosa va obligar a posposar la reunió i des d’aleshores el Consell Assessor no ha estat convocat. En plena crisi política mercurial les cinc formacions opositores imposaren la modificació de la composició del Consell d’Administració, que és el màxim òrgan de gestió de la ràdio i està format per diversos regidors, destituint a una consellera socialista a fi de disposar de la majoria absoluta, en correspondència a la correlació de forces en el ple.

Tempesta al Consell d’Administració

Aquesta setmana va reunir-se el Consell d’Administració de l’emissora pública on va desfermar-se la polèmica. Les esmentades quatre formacions plantejaren la destitució immediata del director i el nomenament d’un/a coordinador/a que durant tres mesos assumiria la tasca de realitzar una auditoria general de la casa i endegaria els imprescindibles canvis a la línea editorial i informativa. D’aquesta manera es cercava garantir la pluralitat ideològica exigible a una mitjà de comunicació públic, massa sovint criticat per funcionar com un instrument de propaganda del PSC i per la opacitat en la seva gestió econòmica i administrativa, com va denunciar CiU divendres passat.

Aquesta proposta va trobar-se amb el relativament lògic rebuig dels socialistes, però també de l’inesperada oposició de Carme Garcia, la portaveu d’ICV a Sabadell. La regidora ecosocialista argumentà que aquesta mesura provocaria despeses innecessàries, contravenia la normativa del CAC i propiciaria a elecció a dit d’una persona, justament el mètode emprat fins ara i que s’hauria d’eradicar per sempre més.

Com a resposta, les quatre formacions opositores van subscriure un comunicat conjunt on, en termes molts durs, denuncien l’actitud “immobilista” del PSC i d’ICV:

L’oposició tenia l’oportunitat de decidir sobre la gestió de Ràdio Sabadell, però ICV ha preferit dinamitar aquesta possibilitat i fer costat al govern del PSC”, diuen.

Per la seva banda, els socialistes va difondre un comunicat al·lucinant on, a més d’elogiar la controvertida gestió de Sabater, acusa a aquestes formacions de voler establir el “control polític de l’emissora municipal”, buscant una “politització innecessària, inacceptable i antidemocràtica”.

Com es pot tenir la barra de criticar als altres pels mètodes que ells han emprat durant anys, de la mà de Sabater i Montserrat Costa, gerent i a data d’avui apoderada de la Societat Comunicacions Audiovisuals SL, que gestiona la ràdio, parella de l’exalcalde i imputada per tràfic d’influències?

Erràtica estratègia d’ICV

Segons com es miri, les discrepàncies entre les quatre formacions opositores, d’una banda, i PSC i ICV, de l’altre, no semblen tan grans. Al capdavall tots estan d’acord en renovar la direcció de la ràdio pels procediments que estipula el CAC. La diferència rau en obrir un curt període de transició per posar ordre a la casa i facilitar la tasca del futur director/a.

Ara bé, el clima polític malsà derivat del cas Mercuri i el profund malestar de l’oposició, que s’arrossega des de fa anys per la gestió partidista i opaca de l’emissora, han desfermat la dura picabaralla.

El PSC ha comès l’error no de portar la iniciativa en aquest tema. Si hagués manifestat clarament la seva voluntat de renovar la direcció i imprimir un gir de 180 graus en la gestió i la línia editorial de la ràdio potser s’hauria evitat aquest tràngol. Així, ara apareixen a remolc dels esdeveniments i amb una postura que no fa massa creïble la seva intenció d’escometre una veritable regeneració democràtica de l’emissora municipal.

Carme Garcia i el regidor Carles Marlés, en els Jutjats, fa une setmanes. Autor: David B.
Carme Garcia i el regidor Carles Marlés, en els Jutjats, fa une setmanes. Autor: David B.

Sens dubte, la posició d’ICV és la més difícil d’entendre. Per segona vegada des de que va esclatar el cas Mercuri, la formació ecosocialista trenca la unitat d’acció de l’oposició per arrenglerar-se i salvar els mobles del PSC. La primera va produir-se al ple de febrer quan va votar a favor de tres punts de l’ordre del dia amb els socialistes, en contra de l’acord de l’oposició de votar en contra de tots els dictàmens del ple municipal fins que no dimitissin els càrrecs públics i de confiança imputats.

Resulta, com a mínim, contradictori, que la formació que va fer la denúncia que va possibilitar l’obertura de les investigacions judicials sobre la presumpta trama de corrupció urbanística a l’ajuntament de Sabadell, no només es mostri incapaç de capitalitzar aquesta acció, sinó que projecti la imatge de ser els socis preferents dels socialistes.

D’altra banda, la direcció local ecosocialista ha manifestat en reiterades ocasions la seva voluntat de construir una alternativa unitària a l’esquerra del PSC. Tanmateix, els esmentats posicionaments l’allunyen d’aquesta perspectiva i transmeten més aviat la impressió que més aviat cerquen ser el futur soci de govern dels socialistes.

Arribats a aquest punt se’ns planteja la següent interrogació: l’actual estratègia d’Iniciativa es tracta d’un posicionament assumit pel conjunt del partit a Sabadell o d’una aposta personal de Carme Garcia?

La qüestió de fons

Més enllà d’aquestes batalles polítiques roman la qüestió de fons: la democratització de l’emissora municipal amb l’objectiu de convertir aquest mitjà en un instrument al servei de la ciutadania i desterrant definitivament una gestió que ha fet d’ella un aparell de propaganda partidista. Al mateix temps, cal endegar una operació de transparència per tal d’acabar amb una opaca gestió econòmica i laboral.

Aquestes són les dues tasques que es plantegen als òrgans de direcció i assessorament de l’emissora municipal i que s’han d’assumir amb la màxima celeritat possible.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Miquel Fernández a març 24, 2013 | 10:33
    Miquel Fernández març 24, 2013 | 10:33
    Soc comerciant de Creu Barberà, els meus veïns no tene ni pacoreta idea d'aquestes tonteries. Si no era legal, doncs no era legal i no hi ha més que parlar. Per altre part, però de qué parleu quan dieu "l'oposició en bloc", ho feu com si es tractes d'un partit polític, parlant clar aquí el que hi ha són 5 partits a l'oposició, ben diferents i de característiques oposades en molts casos. Tot plegat fot molta engunia. M'agradaria que aquests comentaristes que fan articles parlant d'aquestes xorrades, parlin dels temes de ciutat que preocupen. Qué farà el começ de Sabadell? com donem sortida a l'atur del jovent i mil coses. En resum, que és lamentable on dediquem i a qué el temps a Sabadell.
  2. Icona del comentari de: Josep Alamany a març 24, 2013 | 12:05
    Josep Alamany març 24, 2013 | 12:05
    D'acord amb en Miquel. Aquesta setmana els comerciants s'han queixat a l'ajuntament de la fira que es va fer la setmana passada a Fira Sabadell, els veïns d'Espronceda es queixen que tenen el barri fet una merda, una associació de disminuïts de Sabadell denuncia una discoteca de la Zona Hermètica per discriminació, continua l'opa de la companyia d'aigues i no paren de tancar empreses. Tot són notícies que m'enterat via la ràdio... I els partits de Sabadell discutint de tonteries mentre suposats "analistes" com el sr. Santamaría fent seguidisme barat (suposo que amb algun objectiu que no especifica). Només IC-V s'ha atrevit a parlar de l'opa de Cassa.
  3. Icona del comentari de: Lluis Puig a març 24, 2013 | 12:33
    Lluis Puig març 24, 2013 | 12:33
    Ho he hagut de llegir dos cops. El comentarista diu -estratègia erràtica- és a dir, cumplir la llei ara és una estratègia erràtica. És el mateix que dir, que Manuel Bustos està imputat per tenir una molt bona estratègia política. Em poso les mans al cap veient la lucidesa periodística de Sabadell. Quan Bustos volia col.locar una persona en Montcada, era sens dubte un acte de corrupció, però quan una part de l'oposiciò vol col.locar una persona, diuen per tres mesos, però moltes contractacions comencen així, llavors a això li anomenem una decisió encertada. Tot plegat, fa por. El PSC no farà net, un problema gros per la ciutat, però amb aquests estils d'oposició saltant-se la llei i proposant coses que fan mal fiar, tampoc anem en lloc. Segurament ICV podia haver-se rentat les mans, millor parada hauria sortit veient el nivell existent, no obstant, jo li valoro el coratge.
  4. Icona del comentari de: Francisco Gonzalez Cano a març 24, 2013 | 16:57
    Francisco Gonzalez Cano març 24, 2013 | 16:57
    La decision de Carmen Garcia, al frente de ICV, en la sustitucion de la direccion de Radio Sabadell pretende evitar tres posibles situaciones: 1.- Un nombramiento a dedo. 2.- Una situacion de temporalidad. 3.- Una posible demanda por despido improcedente. Me parece una actitud prudente, valiente y responsable.
    • Icona del comentari de: isidre a març 25, 2013 | 00:24
      isidre març 25, 2013 | 00:24
      Francisco, l'únic problema és que aquests arguments no són certs. Únicament són fal·làcies per tapar la decisció d'ICV de mantenir el director de la Ràdio i el principal instrument de propaganda del bustisme.
      • Icona del comentari de: Josep Alamany a març 26, 2013 | 23:18
        Josep Alamany març 26, 2013 | 23:18
        Isidre. Para de dir mentides i soluciona les teves obsesions. Ja sabem que us convé mantenir a ratlla la CUP per no perdre les vostres prerrogatives sortint de l'Ajuntament i per això heu de ser més radicals que ningú. Però no ho feu a costa de mentides i intentant fer veure que aquí no ha passat res. Admeteu que contra Bustos vivíeu millor i busqueu nous arguments.
  5. Icona del comentari de: LLuisa Mendez Jimenez a març 24, 2013 | 19:09
    LLuisa Mendez Jimenez març 24, 2013 | 19:09
    Completament d'acord amb tu Francisco, soc funcionaria de la Seguretat Social, gestiono recursos humans a Sabadell. Estic farta i aburrida dels polítics que critiquen una cosa i fan el mateix a la primera ocasió. CIU ho fa permanentment, a Sabadell neda i guarda la roba, a la Generalitat ens està matxacant com mai s'havia fet, han col.locat la tira de gent a dit i diuen que fan mesures d'estalvi. La meva sorpresa a Sabadell és que quedin polítcs, en aquest cas ICV, que digui el que pensa i faci el que toca fer. Antonio Santamaria no entenc que dius exactament, m'ha costat seguir el teu article ja que no em queda clar finalment que defenses. La il.legalitat ?
  6. Icona del comentari de: Manuel a març 24, 2013 | 21:40
    Manuel març 24, 2013 | 21:40
    Pero bueno, una cosa no quita la otra. Lo primero es acabar con 14 años de corrupción que localmetne nos ha llevado donde nos ha llevado. Lo otro no depende tanto de nososotros mismos. LO que es cierto es que con la corrupción y el trinque no mejorará el nivel de vida de los ciudadanos, sencillamente seguiran repercutiendo en nuestros bolsillos las comisiones millonarias que durante tido este tiempo se han llevado los corruptos. Radio Sabadell: Antonio Farrés (Dios laico de la izquierda) la cerró, o la vendió, no recuerdo. Quienes somos nosotros para mantener abierta una emisoda que directatente le cuesta a los cuidadamos 800.000 euros anuales ( más todo lo que indirectamente recibe, como publicidad etec.) Empecemos a cerrar aquello que sólo beneficia a unos pocos y empezaremos a tener para atender a aquello que muchos necesitan.
  7. Icona del comentari de: Carles Marlés i Tortosa a març 24, 2013 | 23:28
    Carles Marlés i Tortosa març 24, 2013 | 23:28
    En Santamaria fa afirmacions poc madurades quan diu que l’estratègia del grup municipal de ICV ha salvat els mobles al PSC en un parell d’ocasions. Es evident que no estarem justificant a cada segon la nostra acció d’oposició. Si es documenta veurà com que des del inici del cas Mercuri ja vam dir quines eren les nostres línees vermelles. Ho vam explicar tant a al ciutadania com a la resta dels Grups. Recordo precisament les paraules de la co-presidència en una trobada amb la premsa afirmant que ICV no castigaria la política corrupte del PSC donant una plantofada a la cara de la ciutadania. M’estranya doncs que el periodista obvií aquesta premissa doncs li recordo present i atent. Al febrer vam votar en coherència a aquestes línees en 4 dels 20 punts del ple. Jo no soc qui per jutjar l’acció dels altres grups municipals, però si que puc afirmar que el nostre va treballar aquell dia exercint la responsabilitat política que es mereix la ciutat i els nostres conciutadans fes el que fes la resta de formacions, tant per part del govern com de la resta de l’oposició. Igualment en quan a la polèmica de la renovació de Radio Sabadell. Hem explicat abastament als mitjans la nostra posició. Posició que no hem sotmès a cap pretès pacte unitari i que es la que hem defensat des del primer dia: De cap manera elegirem a dit cap càrrec públic. Voler-la disfressar-ho ara com de tapar les vergonyes al PSC es una afirmació precipitada que en el fons busca menystenir l’evidència de la responsabilitat de l’acció actual i històrica del grup i del partit. La unitat d’acció de la oposició es una estratègia puntual en el cas Mercuri que ha tingut, i si cal tindrà, els seus tempos i en conseqüència els seus fruits. No vol dir però que en cap cas s’hagi segellat un pacte dogmàtic on qui es surti del guió sigui portat a la foguera. El nostre grup continuarà donant suport a aquesta unitat quan ho consideri necessari i vital. Mentre, com diuen alguns dels comentaristes de l’article d’avui, la ciutat te altres problemes que requereixen de la nostra atenció i dedicació. Aquesta setmana mateix hem interactuat de valent en el tema de l’aigua i la OPA a Cassa parlant amb els diferents actors i hem exigit al govern que prengués la iniciativa en la defensa del sabadallenquisme de la institució, o be, entre d’altres, els hem demanat explicacions per aquesta fira Oulet que ha girat la cara al nostre comerç local, sector amb qual tant s’omplen la boca dient que defensen i que no paren d’erosionar. Potser algú creu que fer oposició en aquesta ciutat es cenyir-se a buscar la rendibilitat del cas Mercuri, ells sabran. No es el cas del grup municipal de ICV. Hi ha una immensa tasca a més, que requereix l’acció de l’oposició i que de cap manera defugirem. Aquesta si que es la nostra responsabilitat com a oposició.
    • Icona del comentari de: Salvador Aymerich a març 26, 2013 | 11:27
      Salvador Aymerich març 26, 2013 | 11:27
      Amb tots els respectes, diu: " De cap manera elegirem a dit cap càrrec públic". Mira bé qui tens de jefa i quina és la seva feina actualment, és a dir, d'on cobra la nòmina de cada mes! No faci doble joc!
    • Icona del comentari de: Peresbd a març 30, 2013 | 20:15
      Peresbd març 30, 2013 | 20:15
      Totes aquestes reflexions son respectables però votar igual que el PSC de Sabadell fa lleig, molt lleig. No podeu reclamar regeneració i a continuació votar amb qui sabeu que, ara mateix, es sinònim de corrupció en tota la seva essència. Com a sabadellenc que vol que a la seva ciutat la política serveixi per alguna cosa diferent a colocar a la família, no ho entenc i és difícil que m'arribeu a convèncer. Crec que heu comès un gran error, legítim, però un gran error.
    • Icona del comentari de: Salvador Aymerich a abril 03, 2013 | 15:24
      Salvador Aymerich abril 03, 2013 | 15:24
      Carmen García, assessora de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, càrrec a dit!!!!!!
  8. Icona del comentari de: Juan Quirós a març 24, 2013 | 23:38
    Juan Quirós març 24, 2013 | 23:38
    Lo peor que le puede pasar a ICV o a Carmen Garcia, es que los "palmeros" y "barrigas agradecidas" estén defendiendo su comportamiento. Lo que demuestra hasta que punto ha sido de beneficioso su apoyo en el Consejo de Administración de Radio Sabadell. Y lo que podría ser un primer paso para convertirse en socios de Bustos. ¿Y digo Bustos, porque es el que manda? El que dice ser alcalde, no deja de ser el tópico "hombre de paja". Y con respecto a los que dicen no entender (pero que lo entienden a la perfección),el articulo de hoy, quizás le aclare un poco lo que ya comenté en otro articulo del ISabadell,y que hoy también viene a cuento: SOLO LOS QUE CARECEN DE PRINCIPIOS PUEDEN ACEPTAR LO DE ICV VOTANDO A FAVOR DE BUSTOS Los últimos acontecimientos políticos acontecidos en nuestra ciudad, con respecto a lo ocurrido en el último Consejo de Administración de la sociedad municipal de Comunicaciones Audiovisuales de Sabadell, nos ponen de manifiesto que la situación política en Sabadell, continúa a la deriva (al menos dentro de la oposición), por que lo que es dentro del equipo de Bustos, continua intacta, o cada ves remando más unida. En este último consejo de Radio Sabadell, se han puesto de manifiesto dos cosas: Una, que en la sombra Bustos sigue gobernado. Dos: que dentro de la oposición, sigue habiendo un “conflicto de intereses”. Lo que significa, que por más que se diga que se está trabajado por el bien de la ciudad, se termina haciendo lo contrario, y (salvo algunas exenciones), priman más los intereses políticos o particulares, que para lo que se han comprometido ante los ciudadanos. Y así nos va. Ayer ICV con un comunicado http://xurl.es/vxuwp trataba de justificar la postura que este grupo había tomado ante la propuesta que hacia el resto de la oposición. Y nos viene a decir, que la dedición que habían tomado de votar junto al PSC es porque están en contra de elegir a dedo a cualquier cargo público. Proponiendo para ello una forma de elección con garantías democráticas y transparentes. ¿Hasta donde sabemos, ningún grupo de la oposición ha dicho lo contrario de esa forma de elección que propone ICV? A la iniciativa propuesta de destituir el mismo día de la reunión al actual Director. ICV dice no estar de cuerdo por dos cosas: Una, “Porque el despedir al Director antes de que cumpla su contrato, comportaría una indemnización” Preocupándole por ello la mala situación económica en la que se encuentra la ciudad. Sin embargo, parece que no le preocupe tanto el gasto que supone mantener un coche y unos escoltas (dedicados las 24 horas del día) a la entera disposición de Bustos ¿Qué cargo ostenta en la actualidad para mantenerle esos privilegios? Tampoco parece que le preocupe el gasto que supone todas esas subvenciones (que el aparato bustista) mantiene en periódicos y entidades (afines) o en la propia Radio Sabadell. Dos, “No esta de acuerdo en sacar a una persona elegida a dedo para meter a otra”. Cuando se habla de “elegir a dedo”. Pienso que hay que situarlo dentro del mismo contesto en que se hace, y no extrapolarlo a otros ámbitos. Ya que la propuesta del resto de la oposición, no era otra cosa que “colocar un suplente (y por un tiempo determinado) TRES MESES, y con el fin de que al mismo tiempo se realizara una auditoria. Ósea, hacer limpieza…Pero esto parece que no interese. Trascurrido este proceso, como es obvió, se pasaría a elegir de esa forma transparente y Democrática que propone ICV. ¿Y para elegir a dedo… Los “cientos” que tiene Bustos colocados dentro del Ayuntamiento, eso si que supone un enorme gasto para la ciudad? (Y sin embargo estando en mayoría no preocupa echarlos) ¿O acaso supone más gasto despedir anticipadamente al Sr. Sabaté?. El cualquier caso, Tampoco me cuadra la postura que en este caso ha tomado ICV, no hay que olvidar que fueron ellos los que denunciaron y destaparon el caso Mercurio. Por lo que creo que la postura que han tomado votando junto al PSC, deben de explicarla mejor. Bustos sigue cobrando y mandando en nuestro Ayuntamiento: Solo ha cambiado de asiento. Las políticas se siguen llevando, al “Estil Bustos” Juan Carlos Sánchez, mientras no lo demuestre, sigue siendo “un hombre de paja”. Lo que quiere decir, que en Sabadell no ha cambiado nada para pensar que estamos en una nueva etapa. No hay que buscar “excusas” cuando se decide prestar apoyos, hay que asumirlo valientemente. Porque de lo contrario estaríamos haciendo lo mismo que tanto hemos criticado de Soriano. Por tanto, Señores de ICV lo que han hecho, no es otra cosa que apoyar (no al PSC), si no a Bustos. Que en la sombra sigue gobernando. Y no se entiende que después de tanta lucha contra Bustos, ahora, sino lo es, lo parece, decidan apoyarlo. A pesar de todo lo dicho. Yo, sigo confiando en que ICV no se descuelgue de forma definitiva del resto de la oposición. La prueba la tenemos muy cerca (Los presupuestos). Si estos se aprueban con la excusa de que se hace por el bien de la ciudad y nuestro Ayuntamiento sigue lleno de golfos con Bustos al frente y sin hacer LIMPIEZA…ya no cabrían más justificaciones. Estaremos expectantes.
  9. Icona del comentari de: Manel Castillo a març 26, 2013 | 15:33
    Manel Castillo març 26, 2013 | 15:33
    Verdades y mentiras. Indemnización al director: el director tiene un contrato de alta direccion con una indemnización de 7 dias por año, total dos meses de sueldo. Los contratos de alta direccion se acaban cuando la empresa lo decide y no cabe demanda. La oposicion no propuso su despido, la propuesta fue que sea destituido de su cargo por lo que puede pasar a ser redactor raso. eso significa que deje de cobrar sus 67000 euros y pase a cobrar los 18000 que le pagan a los redactores. La propuesta no era en sí quitar o dejar a una persona lo que se voto fue hacer o no una auditoria en la radio. un contrato externo para realizar esa auditoria porque no es garantia de objetividad ningun cargo desde dentro. El consell de administración es quien tiene las competencias para contratar y despedir. Por que ICV no denuncia el contrato a dedo de Manolo Garrido?? por que no voto en contra de este contrato? acaso fue un cproceso abierto y publico? ???
  10. Icona del comentari de: ricardo a març 26, 2013 | 16:07
    ricardo març 26, 2013 | 16:07
    No es necesario ser licenciado para entender dos cosas con esta maniobra: 1) ICV está dando su apoyo al PSC a cambio de temas personales sin importarles la ciudadanía 2) Les importa un pimiento lo que piensen los ciudadanos Carmen estas llevando tu partido a la destrucción
  11. Icona del comentari de: Pedro Alcinaro a març 29, 2013 | 17:06
    Pedro Alcinaro març 29, 2013 | 17:06
    Ricardo y Manuel, mientras en la izquierda de Sabadell hayan personas como vosotros, que os encondeis tras seudonimos para difamar, Sabadell no levanta cabeza. Lo mas grave es que sois de partidos cercanos, que mentis sin pudor, y la destruccion por la destruccion es vuestro objetivo. Pocos o ningun comentario habeis hecho amigos cuando tras el 27 de noviembre se destapo todo, no precisamente gracias a vosotros. Habeis vivido este hecho tan mal, que vomitais por las esquinas para desprestigiar que algo queda. Sois previsibles y pateticos.
    • Icona del comentari de: Manuel a març 31, 2013 | 14:58
      Manuel març 31, 2013 | 14:58
      A ver ALCINARO, comprendo que fuistes poco al colegio, pero hombre, esfuerzate un poco, tú puedes argumentar algo mejor.
  12. Icona del comentari de: Fernando Aguado a març 29, 2013 | 22:24
    Fernando Aguado març 29, 2013 | 22:24
    Sstiy contigo Pedro Alcinaro, cuanta mala leche que hay en algunos grupos de Sabadell. Pero vamos a ver, si aqui solo ha dado la cara un politico, mejor dicho una politica. Que se nos tiene que caer a todos la cara de verguenza, que vamos hablando por las esquinas pero con la cara tapada, quien vamos venga hombre hablar claro, quien se la jugó en su momento, y ahora lo mismo. Que dais pena hombre, pena. pero voy a ser tambien claro en otro sentido, IC-verdes en Sabadell no tiene tampoco verguenza ya que no veo yo que den la talla que han de dar, se aprovechan de la portavoz y ellos en silencio cuando gentuza difama.
  13. Icona del comentari de: Marta Figueres a març 30, 2013 | 13:46
    Marta Figueres març 30, 2013 | 13:46
    Antonio Santamaria com acostuma a fer, una de cal i una d'arena. Sovint l'encerta i sovint la caga. En aquest cas, per mi la cagas ben cagada noi. Soc com tu del ram de la comunicació i perdona però la teva argumentació no convenç .
  14. Icona del comentari de: Manuel a març 30, 2013 | 19:17
    Manuel març 30, 2013 | 19:17
    A Dios lo que es de Dios y al César lo que es del César. No es cierto en absoluto que Carmen Garcia se haya cargado (casi-cargado) el bustismo. No, de ninguna manera hemos de quitar el protagonismo y la gloria al verdadero artífice de tan magna tarea. Quien la ha acabado, o según se mire semiacabado, no es otro que el gentelman de buenas maneras y hablar pausado, D. Jordi Soriano i José. Efectívamente a él le debemos la proeza, sin él, el bustianismo estaría ahora más fuerte que nunca y dispuesto a superar los 20 años del farresismo (régimen anterior al bustianismo, y del cual éste último recogió en sus filas a gran números de adláteres y desertores). Soriano, dinos que calle que gusta más de tu amada ciudad, que encabezaremos un comité de ciudadanos libres para que te sea merecidamente dedicada. Gracias Soriano por habernos librado de Bustos.
  15. Icona del comentari de: Assumpta Falguer a març 30, 2013 | 21:53
    Assumpta Falguer març 30, 2013 | 21:53
    Sr Manuel, miri, treballo a la Generalitat en programes de igualtat de gènere, per si no ho entenc li dic en plan bruto " programas para reducir el machismo". El seu comentari m'ha fet riure per lo tòpic del contingut. Miri un machista prefereix sempre sempre sempre vanagloriar a un home que a una dona. Un mascliste no entenc d'esquerres i dretes, por dir permanentment que és d'esquerres, es pot dir Manuel , Pepito o Navas es igual, el que no canvia és la seva misoginia.
    • Icona del comentari de: Manuel a març 31, 2013 | 14:46
      Manuel març 31, 2013 | 14:46
      Hombre Asumpta, así que tu también eres una de las enchufadas del régimen en la Generalitat, y que te dedicas a políticas de género. Me alegro y espero que hagas algo por mí porque, aquí en Occidente, soy una especie en peligro de extinción. Te explico, mis tendencias no son ni lésbicas ni me va tampoco la sodomía, ni me lo monto con perros. Que quieres que te diga, en los países de socialismo real que he conocido creo que esas prácticas no estában muy bien vistas, tampoco lo están en los países donde la gente ora mirando a la Meca. Esas prácticas sólo existen en los decadentes paises capitalistas de Occidente. En cuanto a la misoginia, sí, naturalmente soy misógino, me encanta Bogart en Casablanca, sobre todo cuando dice aquello: Han asesinado al comandante alemán, detengan inmediatemente a los sospechosos habituales. ¿soy para tí un sospechoso habitual?

Respon a Lluis Puig Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa