Els terrenys per on hauria de passar la Ronda Nord, la B-40. Autora: Alba Garcia.

Aprovat el conveni de la Ronda Nord

El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el conveni de la Ronda Nord entre Sabadell i Terrassa. A través d’aquest document, el govern espanyol encarrega a la Generalitat que redacti i executi els projectes per fer realitat la via que connectarà les dues ciutats vallesanes. El nou tram donarà continuïtat al corredor de la B-40 que ja s’ha construït fins a Terrassa.

Després de mesos d’espera, la construcció de la Ronda Nord comença a desencallar-se. La infraestructura va ser un dels compromisos adquirits pel govern Aragonès en el marc del pacte dels pressupostos de 2023 amb el PSC. Les tasques arrencaran amb la redacció d’un nou estudi informatiu per part de la Generalitat. Aquest estudi serà sotmès als tràmits preceptius d’informació pública i ambiental abans de la seva aprovació. Entre els principals interrogants encara queda per saber el traçat de la carretera per Sabadell -Farrés ha defensat públicament l’opció de fer-la soterrada– i la seva possible afectació als barris del nord.

Aquesta nova via de titularitat estatal, que es finançarà amb 200 milions d’euros, ampliarà el corredor de la B-40 i facilitarà la connexió amb altres vies importants com la C-58 i la B-124. La Generalitat serà responsable de licitar i executar els projectes, tot i que l’Estat mantindrà la supervisió de les obres. El conveni preveu la possibilitat que les dues administracions estudiïn el traspàs de la titularitat en el futur.

Foto de portada: els terrenys per on hauria de passar la Ronda Nord, la B-40. Autora: Alba Garcia.

Els comentaris estan tancats