El nou contracte del SAD creixerà un 15 per cent

L’Ajuntament sotmetrà al ple municipal l’adjudicació del segon contracte extern més elevat. Es tracta del Servei d’Atenció Domiciliària, que cobreix les necessitats de les persones dependents i compta amb 1.100 usuaris i 300 professionals. El contracte recaurà de nou en l’empresa Accent Social, del grup empresarial presidit per Florentino Pérez. L’import creixerà un 15 per cent amb millores salarials fruit de l’aprovació del conveni col·lectiu.

Després dels contractes de neteja viària i recollida de residus, que presta l’empresa SMATSA, el contracte del SAD és el segon més elevat de l’ajuntament. El presta una empresa externa, ho fa i ho seguirà fent l’empresa Accent Social, del magnat Florentino Pérez, malgrat que algunes formacions polítiques i alguns professionals reclamen històricament que el presti directament la corporació municipal.

El SAD local té 1.127 usuaris, segons fonts municipals. Hi treballen uns 300 treballadors, la majoria dones, ja siguin treballadors familiars (prop de 260 persones), auxiliars de la llar (una quarantena) i una desena de coordinadors técniques. El nou contracte té una vigència de dos anys, fins el 31 de desembre de 2023, però es pot prorrogar dos anys més, fins el 31 de desembre de 2025.

Quines millores conté el nou contracte?

Segons l’exposició del govern municipal, el nou contracte, que es vota aquest dimarts en ple, creixerà un 15 per cent respecte l’actual, passant de 5,4 milions aquest any 2021 a 6,2 milions l’any vinent. L’executiu municipal argumenta que l’increment permetrà millores salarials, que deriven de l’aprovació del conveni col·lectiu del sector i preveu un increment del 14 per cent dels salaris entre 2019 i 2022. L’Ajuntament sosté que hi haurà altres millores laborals, així com millorar de qualitat del servei, incorporant les figures de terapeuta ocupacional i diplomat d’infermeria o un treballador familiar referent i un de coreferent en els pacients amb risc. També augmentarà, sostenen, el control de l’Ajuntament sobre el contracte, ja que les queixes seran rebudes per l’Ajuntament cada mes i no cada sis mesos. D’altra banda, si la valoració és bona es preveu ampliar el servei ‘SAD més a prop’, que es fa a nivell de prova pilot a Sant Oleguer i es faria així a tota la ciutat. El seu objectiu és que un grup d’usuaris sempre rebi l’atenció per part del mateix grup de treballadors.

Segueix iSabadell a Telegram!

Segueix iSabadell a Telegram i rebràs les notícies més rellevants directament al teu dispositiu. Fes-ho AQUÍ.

Foto portada: una treballadora del SAD i una de les seves usuàries a Sabadell. Autora: Júlia Ramon.

One Comment

  1. Pingback: Aprovat el nou contracte del SAD