Carles Marlés

El portaveu d’ICV, contra l’acord amb EUiA, passa a ser regidor no adscrit

  • Carles Marlés era portaveu d’ICV des de la dimissió de Carme Garcia. Deixa els ecosocialistes amb un regidor.

  • Es mostra contrari a l’acostament amb EUiA i assegura que ICV ha vulnerat els seus compromisos amb ell.

Mai ha estat militant d’ICV i sempre s’ha definit com a independent. Carles Marlés va entrar a les llistes de la coalició ICV-EUiA l’any 2011 com a número 2 després d’un procés de primàries. Des de la renúncia de Carme Garcia, fa pocs mesos, era el portaveu d’ICV a l’Ajuntament. Aquest dimarts ha anunciat la seva renúncia per discrepàncies internes amb els ecosocialistes.

Marlés es mostra contrariat per l’acostament entre ICV i EUiA, que ja han anunciat que tornaran a anar junts a les eleccions municipals de Sabadell malgrat que des de l’any 2011 tenen grups municipals separats. La trencadissa del 2011 ha fet trontollar la coalició roig i verda durant tot aquest mandat. Ara, amb la recomposició, el portaveu d’ICV, Carles Marlés, creu que EUiA hauria de canviar els seus lideratges (Marisol Martínez i Joan Mena) si volien ser creïbles davant una ciutadania que va veure com la coalició es va trencar un mes després de les eleccions de maig de 2011. Així ho ha expressat Marlés (i també Carme Garcia en el seu moment) en públic i en privat. Però la secció local d’ICV ha renunciat a demanar canvis a Esquerra Unida a Sabadell.

ICV i EUiA van presentar fa uns dies el seu acord, assegurant que recomposar la coalició era necessari. Però insuficient. Fan una crida a la ciutadania d’esquerres a fer un moviment més ampli per guanyar les eleccions i governar l’Ajuntament (més info: ‘ICV i EUiA aniran junts a les eleccions de 2015 però volen una candidatura “més àmplia”).

Continuarà sent regidor

L’escenificació de l’acord entre els socis va ser “la gota que va fer vessar el got”, en paraules de Marlés, qui diu no sabia ni que l’acte es duria a terme. “La coordinació d’ICV em va agafar l’anunci”, diu. Així que el des de fa pocs mesos portaveu d’ICV ho deixa. Deixa de ser portaveu d’ICV i abandona el grup municipal.

Però no dimiteix ni abandona la seva acta de regidor. Farà com Antonio Vega, el cap de llista del PP que, per problemes interns amb la formació conservadora, va mantenir l’acta i ha passat a ser regidor no adscrit. Marlés assegura que no deixarà l’acta de regidor perquè va treballar per un programa electoral que continuarà defensant i també perquè “si ho deixo afavoriré els interessos d’un partit [ICV] que mai ha afavorit els meus interessos”. “Vaig treballar aportant feina, coneguts i vots. Tinc una responsabilitat amb ells i jo no m’he apartat ni un mil·límetre del programa”, finalitza.

“La nova direcció ho ha sacrificat tot”

Marlés ha precisat l’origen dels seus problemes a Iniciativa amb el canvi de presidència a nivell local, i l’entrada de Josep López i Naila Caballero.

Han obert escletxes més que tancar ferides i per recomposar la coalició amb EUiA ho han sacrificat tot: el programa electoral, l’orgull de partit, el ressò que podríem haver tingut pel cas Mercuri [iniciat amb una denúncia de Carme Garcia], han renunciat a la pròpia Carme Garcia i ara a mi”.

Tot i així, Marlés manté que “ideològicament no em separa res d’ICV” i es presta disposat a treballar per la ciutat a partir del 2015 però “mai més per un partit”. Això sí, deixa una porta oberta: “si hi ha una aposta atraient sense partits al darrere no hi posaria cap inconvenient”. Qui va ser president de Comerç Centre i un membre important de la Cambra de Comerç i Indústria, d’aquí poc regidor no adscrit (amb menys atribucions que un regidor de grup; per altra banda, tindrà una assignació d’uns 15.000 euros anuals), diu no penedir-se de l’aventura política local. “Malgrat tot, he après molt”, diu.

Aureli Calvo, únic regidor d’ICV al ple

ICV quedarà ara amb un sol regidor fins el mes de maig de 2015, amb Aureli Calvo, recentment elegit regidor després de la dimissió de Carme Garcia, portaveu d’ICV entre 2007 i 2014.

Foto portada: l’encara portaveu d’ICV, Carles Marlés, aquest dimecres. Autor: J.d.A.

13 Comentaris

  1. Antonio Vega Reina

    Desde aquí quiero dar la bien venida al Grupo de No Adscritos, al sr. Marlés, persona sensata y del que puedo dar testimonio que siempre le he visto asistiendo y participando activamente y aportando soluciones en las comisiones informativas de las distintas áreas de gobierno municipal. Salvando las diferencias ideológicas, al sr. Marlés le ha pasado algo parecido a lo que me pasó a mí, que de jóvenes ya hicimos el servicio militar y por ello dejamos de creer en aquello de la “obediencia ciega al mando”, aunque el mando sea un partido político. Es una lástima y un enorme retraso que la política municipal no pueda hacerse desde los ciudadanos y tenga que hacerse desde la férrea disciplina de partidos que muchas veces desconocen la realidad social de la ciudad a la que dicen servir. Reitero mi bien venida al sr. Marlés y de seguir así la descomposición consistorial quizás de aquí a mayo los no adscritos, los que nos hemos pasado y los que lo son sin haberse pasado, acabemos siendo un grupo a tener en cuenta.

  2. Vaja, vaja.. si que tenen poder aquests dos d’Izquierda Unida que s’han carregat la Carme Garcia i el Carles Marlés, no??

  3. Felicitats Marlés ets un tio honrat. Es el que cal a Sabadell!

  4. Sr. Vega no me sea usted pelota y mentirosillo. El otro día casualmente paseando por la rambla le vi muy amigablemente reunido con un butista empedernido. Las mentiras tienen las patas muy cortas y usted las dice a montones y eso que ni soy del PP ni de otro partido pero me gusta la honestidad. En cuanto al sr. Marlet pues que voy a decir, que la honestidad se mide por el trabajo que desempeña y en su caso pues no es mucho, se ha limitado a ser el tocapenderos de la orquesta que había antes en iniciativa, partido que si me ha gustado toda la vida. Así que señor marles sea honesto con usted y con los que le hemos hecho regidor y deje su acta porque lo que usted buscaba simplemente son sus intereses y eso es lo que hace con su actitud y no sea el espejo del señor vega que hace mucho tiempo que su espejo se le rompió.
    Gracias

    • ¡Ay Carlillos,Carlillos¡.
      Efectivamente soy culplable, “mea culpa, mea culpa”.
      No sólo soy culpable de tomar café cada día en una cafetería de la Rambla, contribuyendo con ello al comercio de proximidad, como está recogido en el caso mercurio, sino que además ahora también soy culpable de “confraternizar” con el enemigo, “bustistas empedernidos sin nombre” y en medio de la Rambla a la vista de todo el mundo. ¡Qué vergüenza, Dios mío, qué vergüenza¡
      ¡Ay Carlillos, Carlillos, que se os ve el plumero¡

      • Señor o señora avr, el comercio de proximidad se fomenta con politicas positivas no con las que ustedes han realizado. Vivir del cuento es facil, lo vemos continuamente, por eso las nuevas agrupaciones politicas, llámesele podemos, procès o alguna más llaman casta a los individuos que no pegan ni golpe pero actuan de garrapata de nuestra sociedad. Sabe usted como se quitan las garrapatas?, yo si porque soy de clase obrera y cuando era pequeñita tenía un perro y no podía llevarlo al veterinario. Así que señores palmeros, vividores, garrapatas y corruptos váyanse dando a la idea que las cosas tienen que cambiar porque podemos hacerlas cambiar y ustedes tienen los dias contados de chupar del bote con esa caradura que tienen. A CURRAR como todos nosotros que somos miliuristas.

        • Se dice mileurista. Que seas de clase trabajadora no te autoriza a ser tan ignorante.

          • es que tu siempre has sido tan culto y educado, verdad VEGA?, y tan aprovechado también o no?, ponte a trabajar y deja de vivir ya del cuento, LA CASTA FUERA

          • A ver Carlitos, Carlitas, o quien seas, puedo asegúrate que me encanta vivir del cuento, tengo muchos publicados y me los pagan bien. Mis cuentos se los disputan las mejores editoriales del país Juego en la champion de los cuentos, ya ves, incluso alguno se mis éxitos los has podido ver en televisión (para ello no hace falta saber leer, basta con mirar) sin que supieras que eran mío. No te confundas, soy modesto y no me gusta llamar la atención.

          • Desde aquí quiero reivindicar que el anhelo de todo ser humano de querer vivir de cuento sea recogido por nuestra Constitución como un derecho inanielable de todo ciudadano. Todos tenemos derecho a vivir del cuento. Extendamos a todo el mundo y universalicemos lo que hoy sólo la situación de facto de una minoría de vivir bien con el menor esfuerzo posible

        • Señora Martinez de las Garrapatas, que obsesión tiene usted con esos sufridos animalitos, forman parte del equilibrio ecológico. Si no quiere usted garrapatas, mejor no tenga perro, máxime si como dice no puede tenerlo debidamente atendido, con sus vacunas, limpieza y buena alimentación, visitas reglamentarias al veterinario,etc. Si quiere tener usted un perro, no lo explote y téngalo en condiciones o de lo contrario es mejor que no lo tenga, así se ahorrará usted que su casa se le llene de garrapatas.

  5. “Vaig treballar aportant feina, coneguts i vots». Ostres, mestre, les direccions locals d’ICV i EUiA són uns autèntic desastre però vós no us quedeu curt en vanitat.

  6. «Vaig treballar aportant feina, coneguts i vots». Siguem sincers: feina, segurament; coneguts, tampoc tants que no fossin convençuts i vots, família i poc més.
    És una llàstima que Marlés es mostri sobrat de pendanteria ja que de raons, n’hi sobren. Això passa per posar-se en un partit que, a Sabadell, no ha fet sinó defensar el propis interessos de partit per damunt dels de les persones