En Comú Podem ha presentat aquest dimecres les seves propostes ambientals al nord de Sabadell, just on han de convergir l’actual Ronda Oest amb la futura Ronda Nord de Sabadell més la nova carretera entre Sabadell i Terrassa que projecta el Pla de Mobilitat del Vallès. A la mateixa zona planeja el fantasma del Quart Cinturó, o B-40, que En Comú Podem rebutja de pla.
En Comú Podem assegura que cal començar una transició ecològica per plantar cara a la crisi ambiental. Així rebutgen de pla la B-40 perquè “posa en perill l’entorn natural del Rodal i de tota la plana del Vallès. Els nostre és un no rotund al Quart Cinturó”, precisen el candidat número 4, Lucas Ferro, i el diputat sabadellenc al Congrés, Joan Mena.
En Comú Podem aposta pel ferrocarril: que els FGC arribin a Castellar, que Rodalies tingui estació a Can Llong i que es reforci la R8 de Rodalies per millorar la conne00xió entre els Vallesos. Pel que fa a la carretera, sí volen connectar la carretera de Castellar amb la futura Ronda Nord de Sabadell per treure vehicles de la Gran Via.
En un altre ordre de coses, aposten per donar suport a l’activitat agrària sostenible i la gestió forestal, garantint la connectivitat ecològica entre el Parc de Natural de Sant Llorenç de Munt i Collserola. També aposten per facilitar la producció d’energia verda.
Fiscalitat verda
La coalició entre Catalunya en Comú i Podem aposta per crear una vicepresidència a Catalunya sobre Transició ecològica i una nova fiscalitat verda perquè pagui més qui més contamini. “Sí o sí el país ha d’iniciar una transició ecològica per avançar cap a una altra manera de viure en molts aspectes de la nostra vida, des de com ens movem, com ens alimentem o com obtenim la nostra energia, i la gent d’En Comú Podem, per convicció i trajectòria, som els més preparats per liderar el canvi en polítiques ambientals que necessita el nostre país”, ha assegurat Ferro.
Foto portada: el candidat d’En Comú Podem Lucas Ferro, al nord de Sabadell. Autor: cedida.