ISabadell.cat
En Comú Podem presenta esmenes a les ordenances fiscals: “Farrés mira a la dreta”

La proposta del govern municipal d’apujar els impostos un 2,5 per cent el 2026 no ha convençut En Comú Podem, que acusa l’executiu de gestionar Sabadell “mirant a la dreta” pel fet d’aplicar un “augment lineal” de la fiscalitat. “Cal que paguin més aquells que més diners tenen”, defensa el portaveu del grup, Joan Mena. La coalició ha presentat aquest dimecres una sèrie d’esmenes amb l’objectiu de promoure l’accés a l’habitatge i fomentar el reciclatge, entre altres aspectes.

Els progressistes demanen un gir de timó en la política del govern de Sabadell. Asseguren que PSC i Junts no han donat marge a l’oposició per negociar les ordenances, que preveuen un increment dels impostos i taxes municipals per tercer any consecutiu. “Si hi ha voluntat d’arribar a algun acord, independentment de la majoria absoluta, ho haurien de demostrar”, ha etzibat Mena en roda de premsa.

“El govern de Marta Farrés va aplicar el primer any un 15 per cent de pujada de les ordenances fiscals, sense fer cap tipus d’informació ni pedagogia a la ciutadania. Després ha actualitzat les ordenances en funció a l’IPC… però ja preveiem que el 2027 farà el mateix que la passada legislatura, que és congelar els impostos en l’any de les eleccions“, ha lamentat.

Entre les propostes d’En Comú Podem destaquen les mesures per “fer front a l’especulació” del mercat immobiliari. La formació aposta per penalitzar els propietaris que tinguin pisos buits a la ciutat, ja sigui amb recàrrecs en el cobrament de l’IBI o amb un increment de la tarifa plana de la taxa de residus, i bonificar l’IBI als habitatges de protecció oficial. Tot plegat, a l’espera que el govern de Sabadell presenti “d’una vegada per totes” el Pla Local d’Habitatge, un full de ruta que consideren imprescindible.

“El Pla Local d’Habitatge és probablement el pla més important que tindrem aquest mandat. Ahir ho vam veure a l’anunci que va fer el president Illa: necessitem que aquesta ciutat tingui una bona planificació sobre quins habitatges necessita i quins sòls tenim disponibles”, argumenta el portaveu.

En la mateixa línia, la regidora Alejandra Sandoval ha apuntat que cal avançar cap a la gratuïtat del Servei d’Atenció Domiciliària per afavorir les rendes més baixes. També ha reclamat congelar els preus públics de les piscines municipals, ja que el cost de les entrades ha escalat considerablement en els últims anys : “volem garantir que tothom tingui accés a un estiu digne i a un refugi climàtic en èpoques de calor”, ha declarat.

Ple extraordinari

Si no passa res estrany, les ordenances fiscals s’aprovaran inicialment aquest divendres en el marc d’un ple extraordinari. La majoria absoluta socialista, reforçada amb l’entrada de Junts al govern, garanteix els vots necessaris perquè la votació surti endavant. Posteriorment, s’obrirà un període d’al·legacions fins a la seva aprovació definitiva, que tindrà lloc previsiblement a finals d’any.

Foto de portada: Mena, amb Sandoval al costat, en un ple. Autor: D. Jiménez.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa