-
L’oposició, que ja treballava per la moció de censura, critica la renúncia a mitges.
-
Malgrat el canvi d’escenari, no es descarta la moció de censura.
Manuel Bustos s’ha avançat aquest dijous a la moció de censura anunciant la seva renúncia al càrrec. No així a l’acta de regidor. L’oposició, de forma unànime, considera l’anunci de forma molt negativa. Mentre uns parlen de presa de pèl altres posen l’accent en que s’ha procurat sobretot salvar la situació personal de Bustos.
Les següents declaracions són recollides a peu de la plaça Sant Roc, pocs minuts després de l’anunci de Manuel Bustos que renunciava al seu càrrec d’alcalde.
Convergència i Unió
El principal grup de l’oposició, Convergència i Unió, valora aquest dijous a la tarda les novetats en el cas Mercuri. El seu portaveu, Carles Rossinyol, però, ha destacat a Twitter: “Bustos deixa l’alcaldia però segueix com a regidor i cobrant en el mateix des de la Diputació“.
Partit Popular
Per la seva part,el portaveu del PP, Esteban Gesa, ha lamentat que després de gairebé tres mesos s’arribi a aquesta situació.
Hem demanat la dimissió des del primer dia i ara l’escoltem dir que l’oposició bloqueja la ciutat. És fals. Qui ho ha bloquejat és l’equip de govern per no prendre les decisions del Ple municipals”, assegura.
Lamenta que en la compareixença Bustos ha personalitzat el discurs en la seva figura “atribuint-se una persecució”. “Nosaltres no parlem exclusivament de l’alcalde, diem que tots els imputats han de dimitir, no només Bustos”. Gesa destaca que el mandat del ple no s’ha complert amb la renúncia de Bustos al càrrec.
Entesa per Sabadell
La portaveu de l’Entesa per Sabadell, Virgínia Domínguez, considera una “presa de pèl” la decisió de Bustos:
Són mitges tintes. Després de dos mesos amb imputacions per corrupció no es pot minimitzar les imputacions. No és pot anunciar que mig plega. Primer es va apartar uns centímetres i ara s’aparta uns metres. És inadmissible”.
Segons Domínguez, la crisi política a la ciutat ha empitjorat perquè hi ha un “total desgovern”. “A partir de demà no tenim ni Alcalde”, ha finalitzat. Sobre la moció creuen que ara és més necessària que mai.
Iniciativa per Catalunya Verds
La portaveu d’ICV, Carme Garcia, assegura que Bustos només ha treballat per salvar el seu cas. “Ha donat el pas perquè s’ha obert una nova peça, perquè s’ha allargat el secret de sumari un mes més i perquè Bustos sap que només amb una imputació que es demostri està inhabilitat”.
Avui no estem ni contents ni satisfets. Han pactat una solució personal per a Manuel Bustos i que el PSC no perdi l’alcaldia. Bustos passa a una situació igual o millor econòmicament. És diputat a la Diputació i fa uns mesos que cobra d’allà. “No han pensat en la governabilitat de la ciutat”, diu Garcia.
Sobre la moció, ICV és partidària ara d’esperar la proposta del PSC i veure com articulen l’anunci fet aquest dijous pel PSC. “Si Bustos a l’ombra vol fer d’alcalde que és el que imaginem el problema el tindrem d’aquí a tres dies de nou”, diu Garcia, que considera imprescindible la renúncia a l’acta de regidor dels quatre regidors imputats.
Esquerra Unida i Alternativa
La portaveu d’EUiA a Sabadell, Marisol Martínez, ha assenyalat que Bustos està més preocupat pel show mediàtic que per la responsabilitat democràtica.
No diu la veritat quan diu que no està imputat per corrupció; té nou imputacions i per això li demanem la dimissió”, ha dit.
D’altra banda, Martínez recorda que hi ha altres regidors, càrrecs de confiança i el cap de la Policia Municipal imputats. “Avui només hem vist declaracions basades en la seva persona”, critica Martínez a Bustos.
Sobre la hipotètica moció de censura, EUiA creu que res no ha canviat. “Mantenim la voluntat fins que sapiguem com concreta les declaracions d’aquest dijous en la realitat”.
Esquerra Republicana
D’altra banda, ERC, que no té representació aquest mandat a l’Ajuntament, demana a Bustos que deixi de fer gestos tàctics. Es mostren sorpresos per la decisió presa pel PSC i volen que les cinc forces de l’oposició que presentin un candidat alternatiu a l’Alcaldia i facin valer la seva majoria.
Candidatures d’Unitat Popular
La CUP, també sense representació al consistori, celebra la renúncia de Bustos. Però troben molt greu que l’Alcalde i els altres tres regidors imputats mantinguin la seva acta. Per sortir de la crisi política, la CUP demana eleccions anticipades en base a la dissolució de l’actual consistori.