Foto portada: l'antic baixador de Castellarnau, abandonat. Autor: J.d.A.

La ministra de Transports preveu partida per l’estació de Can Llong als PGE 2023

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, assegura que el govern espanyol treballa per poder desenvolupar els estudis per a crear dues noves estacions de Rodalies a Terrassa i al barri de Can Llong de Sabadell. En un acte a Rubí, Sánchez ha assegurat que l’objectiu és que es pugui incloure la partida pressupostària als comptes de 2023. La ministra també ha emplaçat la Generalitat a sumar-se a l’acord polític per a projectar la Ronda Nord, per la qual hi havia un acord tècnic però que finalment no va comptar amb el suport del Govern en la seva presentació pública.

Les estacions són dues peticions històriques de les cocapitals. Per una banda, l’estació de Can Boada permetria donar servei a la zona oest de Terrassa, mentre que la ubicada al barri de Can Llong de Sabadell donaria cobertura també a l’oest d’aquesta ciutat, cobrint el buit que va deixar l’antic baixador de Castellarnau.

“S’està treballant en els estudis i el plantejament és fer la previsió pressupostària necessària en els pressupostos de l’any 2023”, ha assenyalat Sánchez en l’acte de signatura del protocol per construir habitatge de lloguer social i assequible a l’entorn metropolità de Barcelona.

Precisament, just abans de la reunió, Sánchez ha mantingut una breu trobada amb l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, per abordar la creació de la nova estació al seu municipi.

La trobada coincidia amb la celebració del ple ordinari de Terrassa, en què s’ha aprovat per unanimitat una proposta de resolució per demanar al govern central que compleixi amb els terminis perquè l’estació pugui estar operativa al 2025 com es va comprometre l’ara exministre de Transports José Luis Ábalos, i a la qual també s’hi ha sumat el PSC.

Rodalies: el traspàs complet, impossible

Encara en l’entorn de Rodalies, Sánchez ha assegurat que es treballa en allò referent al servei ferroviari a Catalunya.

“La Generalitat, el departament de Territori i el fins ara conseller Puigneró exigien el traspàs complet de la infraestructura, i això és impossible”, ha dit Sánchez.

No obstant, ha destacat la necessitat d’anar pam a pam i treballar en allò que es troba a les seves mans. “Primer cal un acord per fer possible la transferència de recursos econòmics de la Generalitat a Renfe, que és l’operador”, ha apuntat.

La Ronda Nord, a l’espera de la Generalitat

Sánchez també ha parlat de la Ronda Nord, la continuació del Quart Cinturó des de Terrassa fins a Sabadell i Castellar del Vallès. Aquest estiu es va presentar el que havia de ser un acord de consens entre l’Estat, els ajuntaments implicats en el traçat i la Generalitat, una entesa, però, d’on finalment es va esborrar el Govern a darrera hora.

“Estem intentant tancar el protocol en què estàvem tots d’acord amb els termes, hem de tornar a posar en valor el diàleg i la cooperació entre totes les institucions”, ha assenyalat la ministra.

Sánchez ha remarcat que l’entesa tècnica era total, per la qual cosa ara emplacen la Generalitat a formalitzar el conveni: “És necessari per als municipis tirar endavant un projecte que ha obtingut ll’entesa després de tant de temps”, ha asseverat.

Foto portada: l’antic baixador de Castellarnau, abandonat. Autor: J.d.A.

Comments are closed.